adeneo
Stradivarius skrev 1 time siden:Det er greit at vi er uenige, men du har åpenbart ikke forstått hva jeg mener før du fastslår at du er uenig. Jeg mener ikke at fergen burde justere kursen kun fordi den oppdager båter på radaren. Det er bare en fordummende fremstilling av det jeg har skrevet. Årsaken til at fergen burde justert kursen, forutsatt at det enkelt lot seg gjøre i denne situasjonen, var ikke bare at de hadde sett båtene på radaren. Årsakene (flertall) var at de hadde observert båtene over tid på radar og visste at de holdt stø kurs og fart. De visste også at det var tykk tåke og svært dårlig sikt. De visste, eller burde visst, at ikke alle båter er utstyrt med radar og derfor ikke kan holde av veien selv om de prøvde. Fergekapteinen avslører at han vet at ikke alle førere av fritidsbåt kan/følger reglene.
Okay ?
Stradivarius skrev for 9 timer siden:Personlig kan jeg i høyeste grad forstå nytteverdien av at en ferge justerer kursen for å unngå en kritisk situasjon, spesielt i denne situasjonen hvor det var tett tåke og seilbåtene ble oppdaget på radaren.
Fordummende eller ei, neste gang kan du jo skrive hva du egentlig mener, for det står ingenting om hverken langvarige observasjoner eller kurs og fart i det innlegget jeg svarte på, kun at båtene ble "oppdaget på radaren", å jeg er dessverre ikke synsk ?