Jump to content

Edit History

Stradivarius

Stradivarius

adeneo skrev for 11 timer siden:

Okay ?

Fordummende eller ei, neste gang kan du jo skrive hva du egentlig mener, for det står ingenting om hverken langvarige observasjoner eller kurs og fart i det innlegget jeg svarte på, kun at båtene ble "oppdaget på radaren", å jeg er dessverre ikke synsk ?

Det er ikke nødvendig for deg å være synsk for å forstå poenget her. Det er tilstrekkelig at du har et minimum av leseferdigheter og hukommelse. Det vi skriver om her er jo en spesifikk situasjon hvor det foreligger en del opplysninger, som det burde være overflødig å referere i hvert innlegg som skrives om saken. Det står i artikkelen det vises til: Midt ute på Oslofjorden kom tre seilbåter inn på radaren. Tåka var såpass tett at det ikke var mulig å se dem med det blotte øyet.

I sjøveisreglene står det: Et fartøy som oppdager et annet fartøy bare ved hjelp av radar, skal avgjøre om en nærsituasjon kan utvikle seg og/eller om det er fare for sammenstøt. Hvis så er tilfelle skal det i god tid ta forholdsregler for å unngå dette.

Du argumenterer for at fergekapteinen har fulgt reglene (noe jeg forsåvidt ikke har protestert mot), altså må du legge til grunn det du påstår at du ikke kunne vite fordi du ikke er synsk.

Stradivarius

Stradivarius

adeneo skrev for 10 timer siden:

Okay ?

Fordummende eller ei, neste gang kan du jo skrive hva du egentlig mener, for det står ingenting om hverken langvarige observasjoner eller kurs og fart i det innlegget jeg svarte på, kun at båtene ble "oppdaget på radaren", å jeg er dessverre ikke synsk ?

Det er ikke nødvendig for deg å være synsk for å forstå poenget her. Det er tilstrekkelig at du har et minimum av leseferdigheter og hukommelse. Det vi skriver om her er jo en spesifikk situasjon hvor det foreligger en del opplysninger, som det burde være overflødig å referere i hvert innlegg som skrives om sagen. Det står i artikkelen det vises til: Midt ute på Oslofjorden kom tre seilbåter inn på radaren. Tåka var såpass tett at det ikke var mulig å se dem med det blotte øyet.

I sjøveisreglene står det: Et fartøy som oppdager et annet fartøy bare ved hjelp av radar, skal avgjøre om en nærsituasjon kan utvikle seg og/eller om det er fare for sammenstøt. Hvis så er tilfelle skal det i god tid ta forholdsregler for å unngå dette.

Du argumenterer for at fergekapteinen har fulgt reglene (noe jeg forsåvidt ikke har protestert mot), altså må du legge til grunn det du påstår at du ikke kunne vite fordi du ikke er synsk.

• Create New...