sap_2000
13 minutes ago, Festina_Lente said:Min Maxi 108 er ikke så verst utstyrt, men elektronikken er fra ca 2007-8. Raymarine plotter, GPS, autopilot - alt snakker sammen.
Har vurdert å krysse over fra Sørlandet til Danmark/ Sverige i sommer, men nå er jeg usikker. Derom det skulle oppstå tåke underveis, vil jeg da bli oppfattet som en uforsvarlig tulling og bli dømt i en norsk rett om jeg blir påkjørt av et nyttefartøy når jeg krysser over - spesielt hvis jeg går oppover kysten og krysser separasjonssonen i Oslofjorden?
Kanskje jeg bør holde meg til Sørlandskysten? Det er jo tross alt bare en fritidsbåt.
Ville ikke vært et sekund bekymret om man går på værmeldinger uten varslet fare for tåke.
På det maritime varslet fra met og DMI tror jeg ikke det er mange ganger det blir tåke uten at det er varslet at det er mulighet for det.
Du sier Raymarine fra 2007/08. Om det er en C eller E serie classic, så kan de vise AIS-lag og håndtere radar av generasjonen som nå er utgått. De aktuelle brukte radarene annonseres omtrent til gi-bort pris når de dukker opp på Finn.