Jump to content

Edit History

sap_2000

sap_2000

Mulligan skrev 53 minutes ago:

Når slaget kommer er svært forutsigbart. Også til hvilken side det kommer. Det er bare å kikke på vindfløy og i kartet.

Båtførerkurs anbefales.

ja, stort sett er det det veldig forutsigbart. Hva som foregår i hodet på enkelte skippere derimot er ikke alltid like forutsigbart. Noen få slår utvilsomt på pur f... 

Krimart skrev for 3 timer siden:

Tåke kommer ofte brått på, det er vel sjelden noe man velger selv å "farte rundt i". Du mener altså at når tåken kommer  skal man legge seg og drive uten styrefart - i et traffikert område? Hvordan skal du bruke VHF'en? Oppgi din posisjon hvert 30 sek på K16?

For ikke å overdrive.. :rolleyes:

Det er snakk om i denne situasjonen. ..Og ja, hadde jeg plutselig befunnet meg i traseen til bastøyferga eller skipsleia inn mot oslo uten å se handa foran meg (noe jeg ikke ville gjort og kommet meg bort), så ville jeg brukt VHFen, ja.

sap_2000

sap_2000

Mulligan skrev 39 minutes ago:

Når slaget kommer er svært forutsigbart. Også til hvilken side det kommer. Det er bare å kikke på vindfløy og i kartet.

Båtførerkurs anbefales.

ja, stort sett er det det veldig forutsigbart. Hva som skjer i hodet på noen skippere derimot er ikke like forutsigbart. Noen få slår utvilsomt på pur f... 

Krimart skrev for 3 timer siden:

Tåke kommer ofte brått på, det er vel sjelden noe man velger selv å "farte rundt i". Du mener altså at når tåken kommer  skal man legge seg og drive uten styrefart - i et traffikert område? Hvordan skal du bruke VHF'en? Oppgi din posisjon hvert 30 sek på K16?

For ikke å overdrive.. :rolleyes:

Det er snakk om denne situasjonen. ..Og ja, hadde jeg plutselig befunnet meg i traseen til bastøyferga eller skipsleia inn mot oslo uten å se handa foran meg (noe jeg ikke ville gjort og kommet meg bort), så ville jeg brukt VHFen, ja.

• Create New...