Jump to content

Edit History

Joltus

Joltus

Burde komme en endring i disse reglene som ikke kan misforstås. En ferje som går samme ruta hver gang og hver dag burde slippe å ta hensyn til andre båter med mindre andre båter har kødde det til. 

Når det gjelder nyttefartøy bør det komme uomtvistelige krav til merking. Når eg kjører mureren eg jobber for ut på en holme her oppfører eg meg akkurat som før. Blir bare idioti at eg da skal he de min rett ovenfor hurtigbåten. Og har man ikke merket seg som nyttefartøy har man ingen rettigheter.

Når vi farter rundt for moro skyld burde det være null tvil om at vi har null rett i forhold til profesjonelle. Om man seiler eller ei. Eneste rettighet man bør ha er å overleve. Altså ikke påkjørsrett, men forkjørsrett..... 

Slik reglene er i dag gir alt for mye rom for diskusjon og tolkninger. 

Joltus

Joltus

Burde komme en endring i disse reglene som ikke kan misforstås. En ferje som går samme ruta hver gang og hver dag burde slippe å ta hensyn til andre båter med mindre andre båter har kødde det til. 

Når det gjelder nyttefartøy bør det komme uomtvistelige krav til merking. Når eg kjører mureren eg jobber for ut på en holme her oppfører eg meg akkurat som før. Blir bare idioti at eg da skal he de min rett ovenfor hurtigbåten. Og har man ikke merket seg som nyttefartøy har man ingen rettigheter.

Når vi farter rundt for moro skyld burde det være null tvil om at vi har null rett i forhold til profesjonelle. Om man seiler eller ei. 

Slik reglene er i dag gir alt for mye rom for diskusjon og tolkninger. 

• Create New...