Jump to content

Edit History

quantumduck

quantumduck

4 hours ago, adeneo said:

 

Kan du da forklare poenget med presiseringen av ansvar i regel 44, dersom det uansett er regel 18 som gjelder, og at man faktisk ikke skal holde unna for nyttetrafikk ?

 

 

Det kan godt hende du har rett i at lystfartøy skal holde unna for nyttetrafikk i følge de norske Sjøveisreglene, men det blir ikke nødvendigvis noe lettere å skjelne mellom lystfartøy og nyttetrafikk av den grunn, og jeg tror dét var poenget til forrige poster. Hva med en utleid vannscooter, for å ta et hysterisk eksempel? Inngår i næringsvirksomhet, den. Det er under mange forhold enklere å skille mellom små og store fartøy, slik man gjør i de internasjonale reglene.

 

Edit: Ser ikke ut som Moss havn strekker seg særlig langt i følge dette kartet (http://gammelkart.kystverket.no/default.aspx?gui=100004&lang=2#). Dog litt merkelig at Horten ikke har noen avgrensning i det heletatt...

Screen Shot 2017-07-29 at 10.12.50.png

quantumduck

quantumduck

4 hours ago, adeneo said:

 

Kan du da forklare poenget med presiseringen av ansvar i regel 44, dersom det uansett er regel 18 som gjelder, og at man faktisk ikke skal holde unna for nyttetrafikk ?

 

 

Det kan godt hende du har rett i at lystfartøy skal holde unna for nyttetrafikk i følge de norske Sjøveisreglene, men det blir ikke nødvendigvis noe lettere å skjelne mellom lystfartøy og nyttetrafikk av den grunn, og jeg tror dét var poenget til forrige poster. Hva med en utleid vannscooter, for å ta et hysterisk eksempel? Inngår i næringsvirksomhet, den. Det er under mange forhold enklere å skille mellom små og store fartøy, slik man gjør i de internasjonale reglene.

quantumduck

quantumduck

4 hours ago, adeneo said:

 

Kan du da forklare poenget med presiseringen av ansvar i regel 44, dersom det uansett er regel 18 som gjelder, og at man faktisk ikke skal holde unna for nyttetrafikk ?

 

 

Det kan godt hende du har rett i at lystfartøy skal holde unna for nyttetrafikk i følge de norske Sjøveisreglene, men det blir ikke nødvendigvis noe lettere å skjelne mellom lystfartøy og nyttetrafikk av den grunn. Hva med en utleid vannscooter, for å ta et hysterisk eksempel? Inngår i næringsvirksomhet, den. Det er under mange forhold enklere å skille mellom små og store fartøy, slik man gjør i de internasjonale reglene.



×
×
  • Create New...