adeneo
Orakel skrev for 12 timer siden:Jeg har registrert at du har kommet med særdeles mange kunnskapsrike innlegg i denne tråden samtidig som du antar at alle andre gjetter grovt. Med bakgrunn i dette vil det være interessant å vite noe om din faglige kompetanse.
Jeg har ingen faglig kompetanse vedrørende dette, noe jeg faktisk skriver i mitt tredje innlegg i denne tråden.
Jeg har dog svart belte i Google-Fu, samt gidder å lese gjennom regler og den slags for å danne meg en oppfatning av saken.
Til syvende og sist gjør jeg som alle andre, gjetter grovt.
Det kan jo være kartene jeg har funnet tar feil også, men det er altså så vidt jeg forstår reguleringen av havneområdene, og derfor sannsynligvis hva man mener med "havneområde" i loven.
At Havnevesenet har ansvar for langt mer enn det som er definert som "havneområde" er nok ikke unormalt, men det er pussig at de ikke selv vet hva som er havneområde ?
Ut i fra hva jeg har lest tidligere i tråden så vil ikke en gang gjeldende myndighet uttale seg skråsikkert angående møtet mellom fergen og seilbåtene, og hadde det vært et sammenstøt så tror jeg selv en rettsavgjørelse kunne gått begge veier i denne saken.
Det var i grunn derfor jeg synes det var forfriskende å se ditt første innlegg på forumet, som var skrevet som om det var fasiten til en 40 siders lang diskusjon, og i så måte hadde det vært mer interessant å vite hva din faglige kompetanse er, som så skråsikkert kan konkludere der vi andre synser.