Maufen Startet 28.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2017 Hej, Behöver er expertis angående min motor, en Tamd 41 A från 1989. Vi har ägt båten (Scand 29 Baltic) i 4 år, motorn har alltid rykt men det blir bara värre och värre. Se filmen nedan, här ligger jag på 3000 rpm, stabilt oljetryck 5 bar, bra kylning temp mellan 85-88C, inga missljud från motorn. Den vita/grå röken är värst vid marschfart, ryker även vi uppstart men inte mer än den gjort tidigare. * Turbon är ny sedan augusti (utan spjäll som är orginal på A-varianten). * Avgasknät är bytt. * Nya filter (olja/luft) dock ej bränsle (cirka 1 år). https://goo.gl/photos/T9UEB5urhhy8sUiy7 Alla ideér hur felsökningen kan starta tas gärna emot. Tack på förhand !! Sitér dette innlegget Link to post
softice Svart 28.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2017 For mig ligner det din udstødnings gas ikke bliver kølet af, men du skriver du har fået skiftet knæ. Normalt vil aflejringer i knæ give dårlig køling derfor ryger den. Sitér dette innlegget Link to post
Maufen Svart 28.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2017 Jag byte avgasknät förra sommaren då jag bytte turbon. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 28.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2017 Det der virket som damp og da sannsynligvis pga. for lite kjølig av eksos. Har du sjekket sjøvann inntak og impeller? Blåskjell og annen vegetasjon setter seg lett i inntaket og struper vanninntaket og da sliter impelleren også. I enkelte motorinstallasjoner er hvit røyk/damp et sikkert tegn på at impelleren er moden for utskifting. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2017 Jepp. For lite sjøvatn igjennom systemet. Årsakane kan være fleire ellee ein av mange. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.