Jump to content

All kjølevæske i Olja. Volvo Penta AQ145A

Fredsern

Recommended Posts

Hei! Jeg trenger litt hjelp, Kjøpte ny topp forleden, en 531 topp, Jeg skjekket ikke så veldig nøye om denne var rett men etter mitt synspunkt så den bein ut, Så jeg fjernet gammel pakningsrester og skrudde dette sammen, Jeg fikk den til å starte men jeg skrudde den av etter 20 sek ca grunnet jeg ikke hadde kjølevæske på, Jeg fyllte så dette og nå ligger alle kjølevæska i bunnpanna mi..

Noen som har noen idè om hva som kan ha skjedd? Er blokka gåen? Toppen skeiv? 

Det er jo umulig for oss å svare på, men dersom du heller på kjølevæske og alt ender rett i bunnpannen, så er det nok sannsynlig at du har gjort noe feil når du monterte den nye toppen, muligens i forbindelse med slanger, pumper eller noe slikt.

På den andre siden, dersom du har startet motoren uten noen som helst kjølevæske på, så kan det være at du allerede i løpet av den korte tiden har fått lokal varmgang på et punkt, som har gjort at noe har slått seg. Start aldri motoren uten kjølevæske.

531 er etterfølgeren til 405, å skal passe helt fint. 530 er etterfølgeren til 160, og de skal begge passe helt fint også. Alle toppene går om hverandre på rødblokk.

Det første du må gjøre er jo å finne ut hvor vannet som ender opp i bunnpannen kommer fra, ellers kommer du aldri i mål.

Det kan være forskjeller på noe i kjølingen, du må se nøye etter på toppene at det ikke er noen forskjell.

Har du montert dette riktig? Husk at toppakningen egentlig er til engangsbruk. Ting skal trekkes til riktig osv?

Redigert av adeneo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...