Jump to content

Edit History

sap_2000

sap_2000

Ms Fortuna skrev 57 minutes ago:

Men SAP da...var ikke du i nærheten ved en RIB ulykke ved Langøyene i Oslo for et par år siden og?

Er det noe med din "karma" kanskje hehehe... beklager kunne ikke dy meg.

Flott bilde du tok der, på rett sted til rett tid, godt det gikk bra denne gangen da.

Det må i så fall være min personlige Karma og ikke båten da den ligger på plassen sin :giggle:

Husker godt den mellom Rambergøya og Langøyene, men den gangen gikk det dessverre ikke så bra...

Står ikke i artikkelen når selve uhellet skjedde. Var i området, men fikk ikke med meg annet enn at politibåten kom og at legehelikopteret hang over en liten stund. 

Vannet var hvertfall rimelig flatt. Så DFDS gikk ut, men det er jo lenger vest. Kom en fraktebåt inn mot Sjursøya omtrent i samme tidsrom, men var ikke noe særlig til sjø av den heller.  

Kjenner ikke denne rib typen, men vet jo at noen steppede skrog kan glippe i hard sving for å så "hugge" til ganske voldsomt. 

Aner ikke hva som kan ha skjedd her, men synes det er merkelige greier på en så fin dag. 

Uansett må lærdommen være å alltid bruke dødmanssknapp på mindre, hurtiggående båter. 

Skjer noe slikt som dette i mørket eller i kaldere vann (ca 14 nå) og man ikke er så heldig å bli sett kan det fort være game-over :thumbsdown:

sap_2000

sap_2000

Ms Fortuna skrev 37 minutes ago:

Men SAP da...var ikke du i nærheten ved en RIB ulykke ved Langøyene i Oslo for et par år siden og?

Er det noe med din "karma" kanskje hehehe... beklager kunne ikke dy meg.

Flott bilde du tok der, på rett sted til rett tid, godt det gikk bra denne gangen da.

Det må i så fall være min Karma og ikke båten da den ligger på plassen sin.  

Den forrige var vel mellom Rambergøya og Langøyene, men den gangen gikk det dessverre ikke så bra...

Står ikke i artikkelen når selve uhellet skjedde. Var i området, men fikk ikke med meg annet enn at politibåten kom og at legehelikopteret hang over en liten stund. 

Vannet var hvertfall rimelig flatt. Så DFDS gikk ut, men det er jo lenger vest. Kom en fraktebåt inn mot Sjursøya omtrent i samme tidsrom, men var ikke noe sørlig til sjø av den heller.  

Kjenner ikke denne rib typen, men vet jo at noen steppede skrog kan glippe i hard sving for å så "hugge" til ganske voldsomt. 

Aner ikke hva som kan ha skjedd her, men synes det er merkelige greier på en så fin dag. 

Uansett må lærdommen være å alltid bruke dødmanssknapp på mindre, hurtiggående båter. 

Skjer noe slikt som dette i mørket eller i kaldere vann (ca 14 nå) og man ikke er så heldig å bli sett kan det fort være game-over :thumbsdown:

• Create New...