sonyasolvang Startet 29.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2017 Jeg har fått ei snekke, men den går veldig sakte og har høgt turtall. Lurer på om det kan være feil propell eller er det noen som vet noe om dette? Snekka er ca 20 fot og legger ved bilde av motortype og propell. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 29.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2017 Hvilket turtall oppnår du på maksfart? Og hva er maksfart? Har dette problemet oppstått etter propellbytte, eller oppnådde den større fart med samme propell tidligere? Hvilket fabrikat/modell er båten, kanskje noen andre har samme båt/motor og kan fortelle hvilken fart de oppnår. De tallene sier ikke noe om propellstørrelsen, om ikke du finner andre tall kan diameter og stigning være slått inn i enden, mutteren må skrus av for å se det. Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 29.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2017 ser det er en fram 21 med den motoren skal den gå ca 6 -7 knop Sitér dette innlegget Link to post
sonyasolvang Svart 30.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 Takk, båt 45. Den går i 3 knop. Båten er kjøpt av en som sikkert er like ukyndig som meg. Har ikke fått prøvd den selv enda. Ingar, skal ta av propeller og se. Skal høre med den som prøvde den i fjor om turtallet. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 Hvis den bare går tre knop trenger du en ny propell ja... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
sonyasolvang Svart 30.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 Takk, Index. Det er det vi tror. Da må jeg sjekke litt om hva jeg skal ha. Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 30.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 Har ikke greie på dette, men kan det være at for eksempel propellen eller klemflensen på akslingen ikke sitter skikkelig fast, eller at det er noe i gearkassen som slurer? Sitér dette innlegget Link to post
sonyasolvang Svart 30.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 shipahoy, jeg takker for alle muligheter for en løsning på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.