Jump to content

Hva er dette? Militærgrønn sylinder funnet i fjæra.

StHårek

Recommended Posts

Fant objektet på bildet under i dag. Ca 1 meter lang og malt med militærgrønn maling. Da jeg fjernet ett deksel så kom det frem en sammenrullet gul ballong, festet med karabin kroker inne i sylinderen. Ser ut som denne skal gi oppdrift når den løses ut. Fremme i tuppen som er delvis knust er det formstøpt skum. Selve sylinderen er i glassfiber og festet i hardplast.

20170529_181419.jpg

20170529_181531.jpg

20170529_181609.jpg

20170529_181735.jpg

Det er en sikkerhetsdings som brukes på ting under vann. Den er satt til å utløse ved en viss dybde for så å flyte opp med utstyret den er festet til. Dersom den ikke er utløst er det fare for at CO-patronen kan utløse, noe som kan være farlig.

Den er noe kraftigere, kremt veldig mye kraftigere, enn den CO-patronen du finner i en vanlig flytevest.

Redigert av Midtpinne (see edit history)

Blir nok ikke noe dypvannsfiske om den står på 30 meter :nonod: 

Men fra spøk til alvor, jeg har pratet med de i området som driver med seismikk testing, så satser på de henter den og kanskje kan få nytte av den. Jeg er litt for glad i både mine armer og bein til å begynne og fikle med ting jeg ikke har greie på!

Men nok en gang takk for god hjelp til å finne ut hva det var :smiley:

Hei

Et velment råd når man finner noe som det du beskriver med "militærfarge" er å ikke tukle eller demontere noe som helst men melde funnet. Politiet er rette instans som også ivaretar varsling til Forsvaret. For de fleste er det umulig å vurdere risikoen ved egen nysgjerrighet :-)

mvh

Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik

Totalmedlem av RS

Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris

Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...