StHårek Startet 29.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2017 Fant objektet på bildet under i dag. Ca 1 meter lang og malt med militærgrønn maling. Da jeg fjernet ett deksel så kom det frem en sammenrullet gul ballong, festet med karabin kroker inne i sylinderen. Ser ut som denne skal gi oppdrift når den løses ut. Fremme i tuppen som er delvis knust er det formstøpt skum. Selve sylinderen er i glassfiber og festet i hardplast. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 29.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2017 Geospace SRD-500S. La den ligge. Det er en airbag device inne i der. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 29.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2017 Airbag?? For hva? Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 29.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2017 (redigert) Det er en sikkerhetsdings som brukes på ting under vann. Den er satt til å utløse ved en viss dybde for så å flyte opp med utstyret den er festet til. Dersom den ikke er utløst er det fare for at CO-patronen kan utløse, noe som kan være farlig. Den er noe kraftigere, kremt veldig mye kraftigere, enn den CO-patronen du finner i en vanlig flytevest. Redigert 29.Mai.2017 av Midtpinne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
StHårek Svart 29.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2017 Tusen takk for hjelpen, lurte fælt på hva dette kunne være! Så da kommer neste spørsmål, hva kan noe slikt brukes til for menigmann? Dypvannsfiske kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 30.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 Den går til 30 m. Da går det av en liten, veldig liten, sprengladning og blåsa blåser seg opp. Den er aktiv til den deaktiveres med en magnetisk nøkkel foran. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 30.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 Gjerne det er greit å melde fra til egnet instans som kan komme og hente saken? Er politiet eller brannvesenet de rette tro? Tenker på hvis noen unger skulle komme borti saken og i verste fall skape et skikkelig opplegg.. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 31.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2017 Mulligan skrev for 11 timer siden: Den går til 30 m. Da går det av en liten, veldig liten, sprengladning og blåsa blåser seg opp. Den er aktiv til den deaktiveres med en magnetisk nøkkel foran. Dybden den blåser på kan varieres men er ikke noe en enkelt justerer selv. Hullet til den magnetiske nøkkelen er bak. Sitér dette innlegget Link to post
StHårek Svart 31.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2017 Blir nok ikke noe dypvannsfiske om den står på 30 meter Men fra spøk til alvor, jeg har pratet med de i området som driver med seismikk testing, så satser på de henter den og kanskje kan få nytte av den. Jeg er litt for glad i både mine armer og bein til å begynne og fikle med ting jeg ikke har greie på! Men nok en gang takk for god hjelp til å finne ut hva det var Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 31.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2017 Hei Et velment råd når man finner noe som det du beskriver med "militærfarge" er å ikke tukle eller demontere noe som helst men melde funnet. Politiet er rette instans som også ivaretar varsling til Forsvaret. For de fleste er det umulig å vurdere risikoen ved egen nysgjerrighet :-) mvh Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.