Heikiram Startet 29.Mai.2017 Del på Facebook Startet 29.Mai.2017 Hei. Det har rustet hull i servopumpa til en AQ225D Volvo Penta. Delnummer på servopumpa er 851698 eller 841984. Disse produseres ikke lenger, og slik er det sikkert med flere deler til en over 30 år gammel motor! Noen som har tips til hvor man kan få tak i deler? Nå er jeg jo ute etter å fikse servopumpa, tar gjerne i mot tips! Noen som vet om andre servopumper som kan brukes? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 29.Mai.2017 Del på Facebook Svart 29.Mai.2017 Skal du reparere den kan du bruke kjemisk metall. Jeg ville skrudd den av for så kjørt en runde eller to med stålbørste på drillen for å fjærne gammel maling,rust og olje rundt hullet. Vask med bremserens,sprit eller lignende. Legg så på to komponent kjemisk metall utenpå med god overlapp til bra gods. Da blir det potte tett. Det har nok ganske sikkert ligget vann i servobeholderen slik at det er rustet hull innvendig i pumpen. Derfor ville jeg ha puttet returen slangen fra pumpen(den med slangeklemme) i en plastkanne for så kjøre i gjennom ny olje etter du har montert tilbake pumpen. Sitér dette innlegget Link to post
Heikiram Svart 30.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2017 Supert. Takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 30.Mai.2017 Del på Facebook Svart 30.Mai.2017 Den ser jo ut som en vanlig GM servopumpe. Er det denne fra Sarpsborg Motor? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 30.Mai.2017 Del på Facebook Svart 30.Mai.2017 Jeg tenkte også å foreslå å bruke en standard GM pumpe til bil. Jeg tror den passer på festene men som det går frem av bildene har Volvo Penta pumpen ekstern oljetank mens GM pumpen har intern. Mener og huske at både Mercruser og OMC bruker den standariserte GM pumpen i vertall på 80 og 90 tallet Disse servopumpene er nesten uslitlige så hvis man vil kjøpe en brukt har sikkert Phonix US Car i Tønsberg en haug av de liggende til en hygglig pris. Sitér dette innlegget Link to post
Heikiram Svart 2.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2017 Det er nok ikke den samme, men godt mulig den vil fungere. Tar en quickfix nå, så vi kommer oss på sjøen, og så får jeg surre litt med å finne en pumpe som passer til høsten. Takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.