Jump to content

Marna R2 / RG12 vil ikke starte

Viktor - Oslo

Recommended Posts

HEI / HJELP!

Jeg var ute å prøvekjørte min "nye" tresnekke fra 1947 med Marna R2 / RG12 fra 1962. (Har starter/dynamo) Alt gikk fint, men så kom noen rare lyder, poff-poff-surkle-type. Tror lyden kom fra ca ved forgasser / manifold et sted. Deretter stoppet motoren, og nå får jeg ikke startet. Jeg har sjekket at det er gnist på pluggene, så da må det kanskje være noe med bensintilførsel? NB! I dag så jeg at hele forsiden av motoren, har blitt sotet ned, tror dette skjedde samtidig med de rare lydene. Legger ved bilder av forsiden av motoren, der det kom sot.

Er det noen som skjønner hva som kan ha skjedd, og hva jeg skal gjøre?!

Blir veldig glad for tilbakemeldinger!

Øystein =)

Motor 01.png

Motor 02.png

Redigert av Viktor - Oslo (see edit history)
  • 3 uker senere...

hei blir litt vannskelig det ut i fra bilder og litt hvor motor kyndig du er. har du kompresjon? ventilene kan henge på den typen marna vist nok i følge manual på mottor. kan jo se ut som eksos lekasje ut i fra bildet.  men sjekk i manualen den finner du her.http://marna.no/wp-content/uploads/2015/05/RG12-Bruksanvisning.pdf 

håper du får det till er greie motorer å skru på dette.

Tenkte også på ventilene, er det ikke en luke på den motoren som kan taes av for å sjekke om ventilene går som de skal.

Ser at det er en R2 du har , Rg12 har ikke startsveiv. En trøst for meg at ikke bare jeg som har Marnaproblemer, det har

jeg hatt et år nå. Men prøv deg fram og still spørsmål her inne, her er masse flinke folk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...