Fridtjof1 Startet 30.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2017 (redigert) Jeg vurderer å kjøpe en Westbas 29, 1988 modell. Eier har rusk i dieseltankene og har måttet skiftet filter for å komme seg i land. Tankene ligger vanskelig til bak stikkøyen og er uten mannhull, laget i aluminium, tror jeg. Noen som har erfaring med denne båttypen og dette problemet? Takker for svar! Mvh Fridtjof Redigert 30.Mai.2017 av Fridtjof1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 30.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 Orginale tankar I Westbas har mannhol, desse kjem du til frå lasterommet. Det er trangt, men med godvilje og spegl lar det seg gjera.. Sitér dette innlegget Link to post
Arvor 20 Fish Svart 30.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 Jeg hadde en westbas 29 1991 modell, og her var det mannhull på baksiden av tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Fridtjof1 Svart 30.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 Takk for raske tips. Skal på befaring i kveld ? Sitér dette innlegget Link to post
Fridtjof1 Svart 31.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2017 Vært på inspekjon og tatt sjansen og avtalt kjøp av båten. Men fra lasterommet inn mot tankene er det et skott av finer. Slik at jeg ser ikke det ev. mannhullet? Kanskje er det bare å sage hull i skottet for å nå det? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 31.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2017 - Er båten utrusta på fabrikk eller er dette ein av dei som vart levert som halvfabrikkat? Grunnen til spørsmålet er at halvfabrikkata kan ha ein del løysingar som ikkje er identisk med fabrikkbygde båtar. Sitér dette innlegget Link to post
Fridtjof1 Svart 31.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2017 Godt spørsmål. Han som selger båten er dessverre blitt syk og kan ikke svare. Han har eid bpten ca 15 år. Møtte en ekdre herre som viste meg båten. Han mente- og det ser ut for meg som om den er fabrikk innredet. Mulig det er satt opp lette skott for å feste elektronikk og div på? Men jeg kan vel forvente uansett at det er de originale tankene bak? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 31.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2017 Skulle tru at tankane er dei same ja. Eg ville ha kontakta dei karane som bygde båten for å sjekka opp litt. Byggenummeret står prega inn I skroget bak på styrbord side ( oppunder fenderlista ) Med det som referanse skulle det gå an å finna opplysingar. Dahls Båtbyggeri på Averøya ved Kristiansund er nok historie no. den som var kontaktperson sist eg hadde kontakt var Patrick Dahl, han finn du nok ved å søkja på nettet. Her er ein eldre omtale av båtbyggeriet frå glansdagane: http://www.kommunenvar.no/index.html-div_id=35&pag_id=35&art_id=1055.html Sitér dette innlegget Link to post
Fridtjof1 Svart 31.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2017 Takk for fin oppfølging igjen! Reist fra båten nå så får ikke sjekket nr. Men kan ringe Patrick og spørre. Vurderer å la Jackeln as i Bodø se på båten. Med min begrensede erfaring tørr jeg ikke legge ut på havet med hyppige filter skifter i vente. Mvh Fridtjof Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.