Belia
Da er tiden inne for en prosjekttråd:)
Jeg tok for noen år siden over en Beneteau First 305 som har vært familiens båt siden 1997. Båten er utstyrt med gamle seil, og en gammel Yanmar 2GM20 fra båten var ny.
Dette har på mange måter vært min eneste båt, og jeg har seilt den til og fra nesten halve livet:)
Selv om båten har vært der lenge har jeg aldri vært skipper på båten, og ikke hatt noe ansvar for vedlikehold før de siste årene.
Etter å ha startet på jobben innser jeg at jeg ikke driver med vedlikehold, men med en renoveringsjobb. Jeg ønsker å få båten tilbake i god stand. Jeg tenker at det er lettere å vedlikeholde en båt som er i god stand, og ønsker å ta et løft nå. Vi har tre barn i skolealder som jeg ønsker skal få oppleve båtlivet i en båt de kan trives i.
Jeg leser ivrig alt jeg kan på forumet, men ser det hadde vært greit å kunne samle noen ting jeg lurer på i en tråd. Jeg ønsker også å legge litt press på meg til å få ting gjort, så det ikke drar for langt ut i tid. Jeg er lærer i grunnskolen, og kan igrunnen ganske lite om mye, så trenger all hjelp og støtte jeg kan få:)
Båten ligger i Trondheim, og blir stort sett brukt i Trondheimsfjorden. Målet er å komme seg på litt lengre turer. Vi har hatt en tur til Shetland for mange år siden og det frister til gjentakelse.
Men nå; Noen bilder av båten slik den ligger i dag;