Bitteliten Startet 30.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2017 (redigert) Jeg har en Efoy 210 (?) stående i en benk. Det er et 10cm rør (samme type som på varmeapparatet ombord) på ca 30 cm fra Efoyen til en ventil ut av benken. Når Efoyen ikke er i bruk opplever jeg at det lukter en søt kjemisk lukt fra dette eksosutløpet. Lukten kan minne om diesel lukt - men litt søtere. Jeg har krypi rundt i båten og lett etter diesel lekkasje i en god stund Ble derfor glad da jeg oppdaget hvor lukta kom fra. Samtidig er det irriterende. trodde denne Efoyen skulle være luktfri? Noen med samme erfaring? Eller er det noe feil med Efoyen min? Må innrømme at den går svært sjelden. Men regner med at den vil gå litt mer aktivt i løpet av sommeren.. Problemet er midlertidig løst ved at jeg har satt et plastlokk over eksosutløpet på Efoyen - men det er jo ingen varig løsning synes jeg. Redigert 30.Mai.2017 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 30.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 Dette kan være en membranfeil som gjør at spriten ikke fullstendig spaltes (usikker på om ordbruken er riktig). Prøvd å tvangskjøre den en stund og sett om det går over? Smak litt på vannet som kommer ut. Skal ikke være søtt. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 (redigert) Den starter og går helt fint. Men det lukter litt av eksosen også. Kan det bli bedre av å la den gå noen timer. Eller kanskje konservere den? Det tror jeg aldri er gjort - jeg har en flaske med slik konserveringsvæske liggende. Redigert 30.Mai.2017 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 30.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 Sikkert ikke dumt. Har en kompis med samme efoy'en. Bruker den mye og har ikke lukt vanligvis, kun litt etter vinterdvalen. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 Får låne sw updater på Seatronic - får se om det hjelper også. Bra service som vanlig fra dem Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2017 Efoyen min er model 2200. Fra ca 2010. Oppgraderte software på den og kjørte den i noen timer. Da ble lukta borte Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 3.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2017 Bitteliten skrev 7 minutes ago: Efoyen min er model 2200. Fra ca 2010. Oppgraderte software på den og kjørte den i noen timer. Da ble lukta borte Så bra, snakket akkurat med nevnte kompis og han hadde gjort det samme. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.