Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Det er vel en POM som er originalmaterialet her vil jeg tro - en ganske fet og fleksibel plasttype. POM får du neppe gjennomsiktig, så da må du bruke enten herdet glass (som jeg tror VP bruker på filtrene til D serien) eller lexan (polykarbonat)  om man skal sprøytestøpe. Om innfestingen av nytt lokk skal bruke eksisterende gjenger på filterhuset må det støpes en "plastmutter" som klemmer det gjennomsiktige lokket mot filterhuset. Lexan i gjenger er jeg usikker på da denne plasten har en tendens til å svekkes om den overbøyes/overbelastes. Mulig den kan slagseigmodifiseres. 

Jeg vil tro at du vil ha lavere oppstartskostnad om du velger å CNC frese ut plasten. Det kan være lønnsomt på et årsvolum på kanskje 1000 stk Da trengs i prinsippet bare en god 3D modell av delen(e) du vil ha og tilgang til et 5 akset freseverk slik at du får frest ut gjengene. Det finnes mange steder i Norge.

Hvordan ser din løsning ut i dag?

Bitteliten

Bitteliten

Det er vel en POM som er originalmaterialet her vil jeg tro - en ganske fet og fleksibel plasttype. POM får du neppe gjennomsiktig, så da må du bruke enten herdet glass (som jeg tror VP bruker på filtrene til D serien) eller lexan om man skal sprøytestøpe. Om innfestingen skal bruke eksisterende gjenger på filterhuset må det støpes en plastmutter som klemmer det gjennomsiktige lokket mot filterhuset. Lexan i gjenger er jeg usikker på da denne plasten har en tendens til å svekkes om den overbøyes/overbelastes. Mulig den kan slagseigmodifiseres

Jeg vil tro at du vil ha lavere oppstartskostnad om du velger å CNC frese ut plasten. Det kan være lønnsomt på et årsvolum på kanskje 1000 stk Da trengs i prinsippet bare en god 3D modell av delen(e) du vil ha og tilgang til et 5 akset freseverk slik at du får frest ut gjengene. Det finnes mange steder i Norge.

Bitteliten

Bitteliten

Det er vel en POM som er originalmaterialet her vil jeg tro - en ganske fet og fleksibel plasttype. POM får du neppe gjennomsiktig, så da må du bruke enten herdet glass (som jeg tror VP bruker på filtrene til D serien) eller lexan om man skal sprøytestøpe. Om innfestingen skal bruke eksisterende gjenger på filterhuset må det støpes en plastmutter som klemmer det gjennomsiktige lokket mot filterhuset. Lexan i gjenger er jeg usikker på da denne plasten har en tendens til å svekkes om den overbøyes. Mulig den kan slagseigmodifiseres

Bitteliten

Bitteliten

Det er vel en POM som er originalmaterialet her vil jeg tro - en ganske fet og fleksibel plast. POM får du neppe gjennomsiktig, så da må du bruke enten herdet glass (som jeg tror VP bruker på filtrene til D serien) eller lexan om man skal sprøytestøpe. Om innfestingen skal bruke eksisterende gjenger på filterhuset må det støpes en plastmutter som klemmer det gjennomsiktige lokket mot filterhuset. Lexan i gjenger er jeg usikker på da denne plasten har en tendens til å svekkes om den overbøyes. Mulig den kan slagseigmodifiseres

• Create New...