JoachimThorkilds Startet 30.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2017 Er det noen som har et forslag til hvordan jeg kan montere feste for jolle? Badeplattformen er veldig tynn på toppen Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 30.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 Kommer jo litt ann på jollelengde og hvor god plass det er. Snap-davit er jo vanlig å bruke. Finnes i litt ulike varianter. Ankeret ditt kan gi litt problemer. Sitér dette innlegget Link to post
JoachimThorkilds Svart 30.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 Ja har litt utfordring med anker. båten er 295 bred. jolla er 330 lang. Har tenkt på forhøyet snap davit. Holder det med treskruer og tek 7 ? Sitér dette innlegget Link to post
Moon72 Svart 31.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2017 Hvis du er usikker om platformen er sterk nok bør du bruke gjennomgående bolter og en metalplate på undersiden for å fordele kreftene. Jolla kommer til å stikke ut på begge sider med 10 cm. Er du sikker på du vil gjøre det? Kommer garantert til å skape problemer når du skal legge til steder. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 31.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2017 For å sitera litt frå ein kjent film: "You will need a bigger boat" Jolla er nok I overkant stor I forhold til moderskipet. Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 31.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2017 To råd: - glem treskruer og tec7 - jolla er for lang og vil gi deg utfordringer med mulige skader mot brygge(r) Lykke til med en ok løsning! mvh Arne L Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Eureka Svart 31.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2017 Jeg tenker også at jolla er for lang. -så må jeg bare skyte inn at dersom jollas funksjon er for at man skal bruke den i nød, kjøp redningsflåte i bag. Er den og blir den brukt som jolle i havn/ uthavn, finn en mindre jolle. Da reduserer du også vekten en god del på hekken samt lettere å håndtere opp og ned. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.