troja Startet 29.Juni.2005 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2005 hei jeg har hørt at men ikke skal bruke silicon mot aluminium? jeg tenkte og bruke det mot masten for tetting runt mansjetten! jeg har 2 typer liggende som heter sikasil-c og sikacryl-s. det står skrevet at det kan brukes mot aluminium glass o.s.v er det trykt og bruke det da? noen silicon har eddike syre som er skadelig for aluminium, men det står ikke på mine tuber hva den inneholder. har dere noen tipps hilsen jim Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 29.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2005 Når det står på emballasjen at det er trygt så er det vel det. Produktene du nevner er vel mer sikaflex-lignende en silicon-lignende? Min erfaring er hverfall at sikaflex er ok på aluminium. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Alvhild Svart 30.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2005 Jeg har brukt sikaflex mot aluminium uten å se noen uheldige virkninger av det Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 30.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2005 sikacryl-s ville eg vel ikke brukt.. Vi bruker en del akryl i ventilasjons bransjen og den holder ikkeno. Bruk skikkelig sika så henger det fast også. :) Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Lotus Svart 30.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2005 Ikke bruk silikon eller akryl. Bruk polyuretan. Berde limeffekt, bedre elstisitet. Ulempen er at lyse farger gulner i sollyset. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.