Jump to content

Hvordan feste "brakett" på akterspeil,se bilder

Hansvik1

Recommended Posts

Da jeg tror min 9,9 hk står for lavt og det var lite å gå på på akterspeilet,fikk jeg en kompis til å lage denne slik att jeg kan montere motoren høyere.3 mm stålplater er den lagd av,solid.

Tenkte å legge en solid treklosse oppå speilet og tre denne braketten nedpå slik som på bildet. Det er tight fit.

Må jeg i det hele tatt skru den fast når jeg skal testkjøre? Er det noen mulighet for alt den skal greie å hoppe av akterspeilet?

DSC_0563.JPG

DSC_0565.JPG

DSC_0564.JPG

Hvor mange cm opp blir det der?    Ut fra bildene i den andre tråden din så tror jeg det der blir i meste laget - ville prøvd med mindre heving først

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Hei, ja det kan den utmerket. Har selv "mistet" en 30HK i fart. På båten var det en innvendig metallplate med en liten knekk øverst, for å "hindre" evt. løst festet motor å hoppe av. Jeg traff en tømmerstokk i maks fart, med det resultat av motoren ble revet av båten. Av knekken på plate var det lite igjen, og motoren var godt skrudd fast i utgangspunktet. Hadde jeg vært deg, hadde jeg satt inn gjennomgående bolter, etter å ha testet (forsiktig) hvor endelig plassering/tykkelse på trebit skal være.

Redigert av YngveKL
"Skriveleifer" (see edit history)

Kjenner til folk som har mistet motor på havet.  Men en kort prøvetur hadde jeg tatt sjansen på - da er man jo obs på muligheten for at det kan skje. 

.. og treffer man en tømmerstokk - eller moder jord i god fart så må jo noe gi seg uansett. Og da er det kanskje bedre at motoren røskes av speilet enn at speilet røskes av båten  

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...