HansO Startet 31.Mai.2017 Del på Facebook Startet 31.Mai.2017 Hei, Etter å ha montert drevet på båten ( første båt med drev) ser jeg at der er en singel låsemutter for (hver) propell. Dette strider litt mot hva jeg har erfart med andre båter hvor der enten er kontramutter eller låsesplint som sikrer. Er det vanlig å la være å sette på en kontramutter? Min båt hadde ikke det når jeg tok den opp for første gnag i fjor høst - uten at propellen hadde falt av av den grunn... Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 31.Mai.2017 Del på Facebook Svart 31.Mai.2017 På DP-E er det ihvertfall ikke kontramutter. Dog har mutteren en plastdetalj ytterst og man drar godt til. Det faller ikke av :-) PÅ siden: En kompis monterte nye propellere og dro ikke skikkelig til og ytterste falt av. Dro til verkstedet for å reklamere og fikk følgende beskjed: "Vel.... Det man ikke fester årntli' ....... Se det, det detter av". Ikke mistet propellere etter det . mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Eureka Svart 31.Mai.2017 Del på Facebook Svart 31.Mai.2017 Jeg har tatt av og på propellene på DPH drevet ifbm opplag i 7 år nå. Etter 100-150 motortimer hvert år har det alltid vært nødvendig med å ha godt moment for å få de av. Dog, det er greit å bruke momentnøkkel når du skrur på. Det eneste du skal passe på er at klaringen mellom propellene er ok og holder seg slik. Det forekommer at propellen løsner/ flytter fra foringen og klaringen blir liten. Har du dratt godt til, så skal du ikke ligge våken om natta ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.