Shore Startet 31.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2017 På min gamle seilbåt fra 1975, sitter det 2 cleat i cockpit. På styrbord side er ene fjæren røket og vil ikke låse lina uten hjelp. Nå koster ikke en ny cleat all verden, men de er jo i total disharmoni med resten av båten og jeg har derfor lyst til å reparere i stedet for å skifte ut. Det er en ganske enkel fjær, hvor ene benet er røket, fjæren er enkel å komme til. Vet ikke hvor enkelt det er å lage en fjær, men hadde håpet det gikk å få som reservedel. Betegnelsen FG. 449 på metallplaten kunne kanskje gitt en ledetråd, men jeg klarer ikke å Google den. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Lazyjack Svart 31.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2017 (redigert) Du kan sjekke her , det du ikke finner her finnes ikke Redigert 31.Mai.2017 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sandman1 Svart 31.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2017 eller søk opp Lesjøfors AB... Sitér dette innlegget KnutS "It's dark and we're wearing sunglasses" Link to post
Shore Svart 1.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2017 (redigert) Her var det nyttige opplysninger ja, takk, takk, begge to. Sodemann hadde selvsagt vært enklest, da de selger til privatpersoner, på nett, men denne fjæren ser ut til å være så spesiell at ingen i deres sortiment er i nærheten. Lesjøfors hadde en som var i nærheten med diameter og trådtykkelse, men med flere viklinger. Mulig den kan modifiseres. Jeg tenkte at en fjær var såpass spesiell at det ikke var mulig å påvirke den grunnet herding, men ser at jeg lett kan bøye til den jeg har. Da er det kanskje mulig å kjøpe rustfri pianotråd i samme diameter for å lage tilsvarende fjær selv, den er jo ikke akkurat veldig komplisert med sine 1,5 viklinger. Belastningen den utsettes for er jo heller ikke veldig stor, skal bare holde armen i posisjon slik at lina kan feste seg Er veldig tilhenger av å være selvberget i de fleste situasjoner Redigert 1.Juni.2017 av Shore (see edit history) Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.