Jump to content

Får ikke til autorouting på raymarine a95

Frissy

Recommended Posts

Har installert ny kartplotter Raymarine a 95 med navionics kart. 

Denne har autoruting og jeg har ved flere anledninger nå prøvd å bruke autorutingen. Setter den på med "skyvebryter" på skjermen, og prøver å sette et "waypoint" dit jeg skal. Kartplotteren lager da en rute rett fra der båten er til der waypointet er. DVS over land hvis det er "korteste" rute. 

Har prøvd å skru av plotter og på igjen. Av og på med autoruting, men funker ikke.

Helt klart brukerfeil, men finner ikke feilen. 

Bruker ikke autoroute selv, men mener det krever et aktivt Navionics+ abonnement og gold eller platinum brikke samt at "Boat details" er satt opp på plotter.

Har ikke hatt noen problemer med å synke ruter fra iPad til plotter. Har koblet plotter til delt nettverk fra padden så har det synket av seg selv når Navionics åpnes på padden.  

Rutene legger seg i minnet man finner under "my archive" og et av lagringsmediene. Man går så inn i den menyen og velger hvilke eller alle de synkende rutene og legger de så til i rutelista på plotteren.  

Mvh. SAP

Frissy skrev On 31.5.2017 at 23.02:

Har installert ny kartplotter Raymarine a 95 med navionics kart. 

Denne har autoruting og jeg har ved flere anledninger nå prøvd å bruke autorutingen. Setter den på med "skyvebryter" på skjermen, og prøver å sette et "waypoint" dit jeg skal. Kartplotteren lager da en rute rett fra der båten er til der waypointet er. DVS over land hvis det er "korteste" rute. 

Har prøvd å skru av plotter og på igjen. Av og på med autoruting, men funker ikke.

Helt klart brukerfeil, men finner ikke feilen. 

Har ikke plotteren min foran meg, men du må velge "ny rute" og så velge "automatisk", om det er fra selve plotteren du holder på.

Langedahl skrev for 4 timer siden:

Raymarine har flere Videoer om dette på Youtube. Husk at du må ligge stille når du velger autorouting, hvis du velger et punkt mens du er i fart, snur Båten og går tilbake til det punktet du var på når du aktiverte Autorouting.

Tror du kan velge "go to next point"?

Eller så kan du velge startpunkt litt lenger fram.

Redigert av Kjellg (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...