Old sailer Startet 1.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2017 Hei har en mercruiser MCM 898 med mekanisk bensinpumpe. Får ikke bensin. Har skiftet filter. Starter på startgass. Da jeg skiftet bensinfilter fyllet jeg det opp med bensin før jeg satte det på igjen og startet opp motoren den gikk fint til den var tom for bensin i filteret. Er der noen her som kan hjelpe eller har hat samme problem. Kommentar fra moderator: Tittelen er redigert, var opprinnelig "Får ikke bensin". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster. Normalt blir nye emner med mangelfull tittel flyttet hit. Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 1.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2017 Er det noen form for chock på motoren ? Fungerer den ? Om den starter igjen på varm motor er det nok ett problem der. Hvis like vrang på varm motor gå over alle koblinger/klemmer/o-ringer mellom tank og motor...falsk luft Sitér dette innlegget Link to post
Old sailer Svart 1.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2017 Nei der er ingen chock. Pumpen suger fra tanken og opp i vannutskillerfilter, men kommer ikke ned til finfilter på motoren. Kan det være membranen på den mekaniske pumpe som er gåen. Sitér dette innlegget Link to post
Lyst på båt Svart 1.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2017 Sjekk slanger inn og ut av filteret og videre inn til pumpa. Hvis ikke sett en bensinslange på inn siden til filteret og ned i en kanne /flaske bensin og se om den starter. Sitér dette innlegget Link to post
Old sailer Svart 2.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 Takk for innlegget. Motoren starter bra når jeg fylder bensin i forgasseren, men stopper når den har brukt opp bensinen. Sitér dette innlegget Link to post
Old sailer Svart 2.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 Nå går V8 som en klokke. Luft i systemet, etter jeg sjekket alle slanger fra tanken til motoren oppdaget jeg en slange som ikke var ordentlig sat sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.