Jump to content

Edit History

sap_2000

sap_2000

SøndreSvaberg skrev 29 minutes ago:

Jeg har handlet på Maritim og kan da velge mellom:

• Hempel Wax & Protect (vanlig? eller Teccell)

• Selaclean Gelcoatforsegler

• Jotun Yachting Hard Wax

Av de hadde jeg tatt selacleanen.  Tynn som vann, god holbarhet og lett og jobbe med.  

Husk, den viktigste jobben er den du gjør ved selve poleringen.  Jo glattere og blankere du får overflaten, jo bedre blir holdbarheten til voksen samt renholdet senere.  

Legge på å ta av voksen er vel en ca 10% av jobben.  

Du vil også merke en forbedring år for år om du gjør en grundig jobb og ikke lar ting forfalle i mellomtiden.  

@VannTro sprayer litt på en begrenset flate eller rett i kluten og gnir/ tørker i samme operasjon.  Du trenger lite middel da kluten blir mettet av produktet så ikke skyll eller bytt den.  Den holder seg ren nok pga vannet man vrir ut.  

Kan legges på tørt også.  Da med fuktig klut.  Bruker en halvfull bøtte som kluten av og til vris opp i.  

Nå man er ferdig er vannet i bøtta rene impregneringsmiddelet og fint å bruke til å tørke over rekker, vinduer fendre etc.  

Ta å ring meg i ettermiddag eller kveld så tar vi en prat 

sap_2000

sap_2000

SøndreSvaberg skrev 24 minutes ago:

Jeg har handlet på Maritim og kan da velge mellom:

• Hempel Wax & Protect (vanlig? eller Teccell)

• Selaclean Gelcoatforsegler

• Jotun Yachting Hard Wax

Av de hadde jeg tatt selacleanen.  Tynn som vann, god holbarhet og lett og jobbe med.  

Husk, den viktigste jobben er den du gjør ved selve poleringen.  Jo glattere og blankere du får overflaten, jo bedre blir holdbarheten til voksen samt renholdet senere.  

Legge på å ta av voksen er vel en ca 10% av jobben.  

Du vil også merke en forbedring år for år om du gjør en grundig jobb og ikke lar ting forfalle i mellomtiden.  

• Create New...