Senor Svart 5.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2017 Hjemme. Det vil si, kom hjem igår 4 juni ca kl 12, etter en grei tur i laber sikt, men helt stille, og lite trafikk. Oppsummert har det meste klaffet på denne hente turen. Litt synd med været, dvs det kunne gjerne vært littegranne mer sol ! Selvsagt var det viktigste at vi slapp nesten uforskammet lett fra Lindesnes, Lista, Jæren, Sletta. I dag ( mandag) fylte jeg 166 liter. Jeg vil anslå at vi har brukt ca 100 + 130 + 150 = 380 liter bensin på turen Arendal - Bergen. Det har ikke vært fokus på raskeste vei eller optimal fart og/eller forbruk. Uansett en pekepinn på hva man kan regne med. Legger ved noen bilder fra hente turen, og så er meningen å fortsette å legge ut erfaringer på Ibiza 769 noen som har erfaring tråden. Inntil videre : takk for denne gang, og takk for oppmuntrende værmeldinger osv. Det ble satt pris på ! Sitér dette innlegget Link to post
Senor Svart 5.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2017 X-Droid, håper du fikk en brukbar dash layout ? Etter disse dagen, kan vi ikke se NOE vi ville endret på. Optimal layout og plassering. Perfekt sittestilling. Tilnærmet som å kjøre en nyere BMW :-) Har du kjøpt båt selv ? Mht ratt så sier Ibiza at det var seint å endre, ca 4 uker siden. Jeg synes kanskje det var litt pussig, de kunne vel bare byttet til en annen ny båt ? Men Ibiza har en meget stram kjøreplan frem til ferien så vi får vel respektere det. Skal uansett bytte til et Isotta ratt, ( samme leverandør Maritimt Båtutstyr ) det blir i forbindelse med en service, eller evt garanti saker med forhandler. Et classy ratt vil ytterligere heve fører miljøet. Denne båten er DIGG å kjøre ! På alle måter. Behagelig lydnivå i alle hastigheter. Fusion anlegget gir knall lyd. Går helt fint å cruise i 30 knop, og snakke med sidemann, evt høre favoritt musikk. Det har ikke jeg erfart på samme måte i andre båter. Den røffe looken på båten støttes ved at fenderlistene er meget praktiske. Som man tenker at hvorfor har ikke alle moderne båter samme løsning... :-) Får du samme båt, så kan du glede deg. Får evt snakkes igjen på annen tråd om Ibiza760. Sitér dette innlegget Link to post
X-Droid Svart 5.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2017 Hei Senor, Dash layout var helt topp. Akkurat slik jeg kunne tenkt meg det selv. Har en Ibiza 811 i bestilling som skal leveres nå i midten av Juni, så vi er super spente. Syntes også at rattet som Ranger1000 har montert gjorde seg godt på Ibiza’n, så det blir vel en oppgradering her også. Men det er jo slikt en kan pusle med selv til neste sesong. Det ser ut til at de har vært dyktige med montering av din Yamaha med hensyn til slanger og ledninger. (Etter hva jeg kan skimte på bilde hvor Jr. står å fyller) Har sett noen andre varianter med Suzuki hvor det ligger 0.5-1m ledning igjen som er «krøllet» sammen i akter brønnen. Vet du hvem som gjorde monteringen på båten din? Kose dere i sommer med ny båt. Vi krysser fingrene for at det blir en knall sommer langs hele kyst Norge ? Sitér dette innlegget Link to post
ranger1000 Svart 12.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2017 Så denne nå. Grattis! Ser bra ut! Håper du får kjørt litt uten kalesje fremover ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.