Ksu74
Oblidor skrev 43 minutes ago:Jeg kjøpte Master 680 i topp stand for to år siden. Kjempefornøyd. Såg også på Nidelv 26 og det var egentlig drømmebåten, men utenfor budsjettet/for mye å fikse på de som var innenfor budsjettet.
Ingen av disse har noen som helst unoter når det gjelder sjøegenskaper og manøvrering synes jeg - bortsett fra under bakking, men det gjelder alle med strak aksling.
Hadde en kamerat med utpå havet, han har en nyere planende båt på samme lengde, Quicksilver 675, og han kommenterte at han måtte holdt halvparten av farten med sin båt i samme forhold. Min har nyere VP d2 og bruker ca 5 litr i timen i 8 knop.
Men poenget er egentlig at jeg anbefaler Nidelv 26. Romslig, akterkabin som ikke tar så mye av uteplassen, stikkøye som ikke er for klaustrofobisk. I det hele tatt den desidert beste snekken i den klassen, mener nå jeg.
Joda, den ser veldig interessant ut, det må jeg si. Om jeg skulle hatt en båt med akterkabin, vil jeg i så fall ha en som også har god uteplass. Det er viktigere for meg, enn akterkabin. Nidelv 26 ser ut til å ha alt.