Jump to content

Edit History

alfaalfa

alfaalfa

Jeg vil tro det har mer å si om du klarer å finne ut om du har 10 eller 15 hk motor på båten. Det utgjør ganske stor forskjell.

 

Men mest sannsynlig er det over 10% reduksjon - så kan du regne ut hva det vil si med din hastighet - som er avhengig av hvilken båt du har og om du har 10 eller 15 hk. Men du beskriver ikke så veldig presist hvor skadet propellen er...så det gir stort slingringsmonn på hva som er riktig svar. Du kan ha bøyde blad ( i tilegg til frynsete kant), det kan ha blitt dratt av deler av tuppen av propellbladene og en frynsete kant som resultat, mmm så å gi noe særlig korrekt og presist resultat er som du skjønner vanskelig. Men det er profilen og utformingen av propellen som skaper all ftremdrift så selvsagt kan det ha mye å si.

alfaalfa

alfaalfa

Jeg vil tro det har mer å si om du klarer å finne ut om du har 10 eller 15 hk motor på båten. Det utgjør ganske stor forskjell.

 

Men mest sannsynlig er det over 10% reduksjon - så kan du regne ut hva det vil si med din hastighet - som er avhengig av hvilken båt du har og om du har 10 eller 15 hk. Men du beskriver ikke så veldig presist hvor skadet propellen er...så det gir stort slingringsmonn på hva som er riktig svar. Du kan ha bøyde blad ( i tilegg til frynsete kant), det kan ha blitt dratt av deler av tuppen av propellbladene og en frynsete kant som resultat, mmm så å gi noe særlig korrekt og presist resultat er som du skjønner vanskelig. Men det er profilen og utformingen av propellen som skaper all ftremdrift så selvsagt vil det ha mye å si.



×
×
  • Create New...