ULM Startet 30.Juni.2005 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2005 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sor...et/4865189.html "Informasjonsjef Ingar Johnsen ber nå Draco-eiere skifte drivstoffslangen" Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 30.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2005 Tror egentlig alle eiere av båter med eldre bensinmotorer bør ta en ektra sjekk i motorrommet. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 30.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2005 Sjekk bensinslanger og tilkoblinger regelmessig, også på nyere båter (og biler). Skift før det er tegn til skader. f. eks. hvert 5. år. Det skulle ikke være mulig at det fremdeles går båter fra 70-tallat med originale bensinslnger, eller diesel slanger for den saks skyld. Diesellekkasje er ikke så brannfarlig, men likevel...... Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Onsing Svart 30.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2005 En annen ting er at diesel har lavere antenningspunkt enn bensin. Tror det er noe sånt som diesel 250 grader og bensin 400 grader Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 30.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2005 (redigert) En annen ting er at diesel har lavere antenningspunkt enn bensin. Tror det er noe sånt som diesel 250 grader og bensin 400 grader Hvis man baserer seg på slike data kan det nok være en fordel å utøve sin TRO på et dertil egnet sted Bensin avgir nemlig brannfarlige og tildels eksplosive gasser allerede ved romtemperatur - og når det skjer blir antenningspunktet for selve væsken PLUTSELIG uinteressant Redigert 30.Juni.2005 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Gudrun Svart 30.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2005 Flammepunktet på marine gassolje er 65 °C På 98 blyfri bensin: Flammepunkt: Under -40°C Tenntemperatur: 400° Sitér dette innlegget Link to post
Draco17 Svart 30.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2005 Det er vel derfor man skal kjøre utflufting av motorrom hver gang før man starter båten...... Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 30.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2005 Feil gummiblanding i Dracoenes bensinslanger mener Redningsselskapet. Tviler på om Draco produserte bensinslanger etter egne speks og med særegen gummiblanding. Advarselen bør nok oppfattes til å gjelde alle eldre (norske) båter. Ikke skyt på Draco (selv om min også brant opp i fjor). Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Draco17 Svart 30.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2005 Og jeg tar alle slanger, koblinger og ting i forbindelse med bensin nå. Tør ikke vente da jeg ikke vet om eller når det ble byttet sist. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 30.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2005 Diesellekkasje er ikke så brannfarlig, men likevel...... <{POST_SNAPBACK}> Åjaa?? Hvis jeg ikke husker feil, så brenner det flere dieselbåter enn bensinbåter (forsikringsstatistikk). KAN skyldes holdning? Diesel ansees ikke som særlig farlig (man er mindre aktpågiven) mens BENSIN, "ja DET er fali det" er gjennomgående holdning. (Noen som har sett effekten av dieseldusj mot varm eksosmanifold?? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
klikk Svart 30.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2005 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sor...et/4865189.html "Informasjonsjef Ingar Johnsen ber nå Draco-eiere skifte drivstoffslangen" <{POST_SNAPBACK}> Splitter Pine!! Gjett hvem som eide båten! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=105788 Sitér dette innlegget Link to post
ULM Svart 1.Juli.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2005 Jøss! Visste ikke at Prepple Houmb hadde en sønn på over 16 år... Trist sak anyway. Bra at ingen kom til skade. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 2.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2005 Åjaa?? Hvis jeg ikke husker feil, så brenner det flere dieselbåter enn bensinbåter (forsikringsstatistikk). KAN skyldes holdning? Diesel ansees ikke som særlig farlig (man er mindre aktpågiven) mens BENSIN, "ja DET er fali det" er gjennomgående holdning. (Noen som har sett effekten av dieseldusj mot varm eksosmanifold?? <{POST_SNAPBACK}> Kan det ganske enkelt skyldes at det er langt flere dieselbåter? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.