ch765 Startet 2.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2017 Skal smøre u-Joint på et Volvo penta LK DP-S drev, og trenger dette fort: noen som vet om noe tilsvarende selges på clas/biltema/jula osv som verkstedmanualen benevner som "EP wheel bearing grease"? (Fettsprøyte) Sitér dette innlegget Chaparral SS 2335 - Volvo Penta 5.7GSI (5.7GSIPLKD) Link to post
Kaffelars Svart 2.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 BilXtra, Meca eller Mekonomen i nærheten, så har de nok. Sitér dette innlegget Link to post
ch765 Svart 2.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 Kaffelars skrev 37 minutes ago: BilXtra, Meca eller Mekonomen i nærheten, så har de nok. Takk, er denne OK? http://bilxtra.no/lithium-fett Sitér dette innlegget Chaparral SS 2335 - Volvo Penta 5.7GSI (5.7GSIPLKD) Link to post
adeneo Svart 2.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 EP står for "Extreme Pressure", det er så vidt jeg har forstått helt vanlig med slikt fett til lagre i en del applikasjoner. Det fettet fra Bilextra ser mest ut som AP fett, altså "All Purpose", ettersom det står "multipurpose" på det? EP fett har som regel grafitt som tilsetning, selv om en del av de ser ut til å markedsføres med "EP tilsetninger", eller "gode EP egenskaper" osv. jeg aner ikke hva dette betyr, om det er et EP fett eller ikke, eller hvilke trykk det tåler? For smøring av leddene på akselen til et drev kan jeg ikke tenkte meg det spiller så veldig stor rolle hva man bruker, så lenge det er fett. Det skader nok ikke med noe som er til dels vannfast, dersom man skulle få vann i belgen. Dersom det er nipler på kryssene, bør du selvfølgelig kjøpe patron slik at du får brukt fettpresse. Jeg pleier å bruke det jeg har liggende til sånt, som i mitt tilfelle er et vannfast EP fett fra Q8 som brukes til alt, å det har fungert fint i mange år for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.