Jump to content

Rullemalt Sjømann snekke, mindre verdt ?

Rune75

Recommended Posts

Var å kikket på en Sjømann snekke som viste seg å være malt med rull. For såvidt greit utført men absolutt lett å se at den var rullet og ikke lakkert. Var brukt 2 komponent. Var 10 år siden og lakken hang fortsatt på. Spørsmålet er i hvilken grad dette påvirker verdien ? Båten var i fin stand ellers og så fin ut innvendig.  Prisant 35 000 som jeg tenkte var helt ok til jeg så den var rullemalt. Er jeg skeptisk/negativ uten grunn eller drar dette prisen ned ?

For min del hadde det ikke spilt stor rolle. Det er uansett en gammel båt, og rullet 2k lakk er sikkert penere enn den originale gelcoaten hadde vært. Men snekker har falt utrolig i pris de siste årene, så jeg vil tro du lett kan få noe bedre enn en Sjømann for 35.000,-. Ikke det at Sjømannen er dårlig, men den er jo noe trang og rank i forhold til en del andre snekker. Så kanskje du burde sjekket litt rundt?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Ja den var gul originalt så på mer enn 5 meters avstand er det en klar forbedring. Den har en mer vanlig båtfarge nå. Hvit eller veldig lys beige. Ble også overasket over at den var såpass smal inni og selger'n nevnte faktisk at den var noe rank på sjøen. Får fortsette å kikke på finn. Takk for svar. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...