Rune75 Startet 2.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2017 Var å kikket på en Sjømann snekke som viste seg å være malt med rull. For såvidt greit utført men absolutt lett å se at den var rullet og ikke lakkert. Var brukt 2 komponent. Var 10 år siden og lakken hang fortsatt på. Spørsmålet er i hvilken grad dette påvirker verdien ? Båten var i fin stand ellers og så fin ut innvendig. Prisant 35 000 som jeg tenkte var helt ok til jeg så den var rullemalt. Er jeg skeptisk/negativ uten grunn eller drar dette prisen ned ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 For min del hadde det ikke spilt stor rolle. Det er uansett en gammel båt, og rullet 2k lakk er sikkert penere enn den originale gelcoaten hadde vært. Men snekker har falt utrolig i pris de siste årene, så jeg vil tro du lett kan få noe bedre enn en Sjømann for 35.000,-. Ikke det at Sjømannen er dårlig, men den er jo noe trang og rank i forhold til en del andre snekker. Så kanskje du burde sjekket litt rundt? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Rune75 Svart 2.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 Ja den var gul originalt så på mer enn 5 meters avstand er det en klar forbedring. Den har en mer vanlig båtfarge nå. Hvit eller veldig lys beige. Ble også overasket over at den var såpass smal inni og selger'n nevnte faktisk at den var noe rank på sjøen. Får fortsette å kikke på finn. Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 2.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 Jeg var også på jakt etetr en Sjømann en gang i tiden, men ble raskt penset over på Nidelv 24. Har ikke angret et sekund. Du får mye for pengene for disse to under, på samme prisnivå som den du har sett på. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=97527667 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=79416394 Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Korsfjord Svart 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 (redigert) Ja, særlig den siste der er potensielt et godt kjøp, ville mye heller hatt en 14 år gammel motor enn en 40 år gammel en. Redigert 4.Juni.2017 av Korsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 35 000 for en sjømann?? Nei det er ran på åpen gate! Må aldri finne på å betale så mykje for en sjømann. Det er den minst ettertraktede båten i segmentet og er knapt mulig å få gitt bort. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 Hei.Enig med de som anbefaler Nidelv 24. Skilsø 23 er en annen gammel traver som er mer lettdreven enn Nidelv men smalere og mer rullete.Prisene er lave på de fleste snekker untatt Polar 20 som er en litt annen og mindre type båt men veldig kjekk. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
båt 45 Svart 5.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2017 solux er og et bra alternativ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.