Alubaat Startet 3.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2017 Hei, er det noen som har navette s565 med suzuki df 140 eller lignende? Er ute etter erfaringer med båten på godt og ondt. F.eks hvilken propell bruker du/dere, fart,forbruk osv. Sitér dette innlegget Link to post
macreimert Svart 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 Hei. Jeg har hatt Navette s565 i 10 år. Solgte den for et par år siden. Jeg hadde en av de første modellene som er bygd i Norge. Etterhvert ble produksjonen flyttet til Baltikum og jeg har forstått det slik at det har vært noe tull med en del av båtene derfra. Blant annet så har det vært skader som følge av at skroget har kommet i kontakt med rørbend fra selvlensesystemet under kjøring i grov sjø. Dette problemet vil nok ikke komme frem på en båt som har vært "pent kjørt" innaskjærs. Og det er mulig å utbedre både designfeilen og eventuelle skader. Båten er etter mitt syn en god båt og den er svært egnet som familiebåt siden den har høye sider slik at barn kan bevege seg trygt. Den er også kontruert slik at innerlineren demper støy fra motoren effektivt. Jeg hadde Suzuki DF115 og hadde toppfart på rundt 40 knop. Kjøpte stålpropell og fikk denne "optimalisert" av Winrace Propellers. Forbruk på toppfart vet jeg ikke, men laveste forbruk i planende hastighet var ca 15 liter i timen. Tror det var 3500 o/min og ca 18 knop. Altså under 1 liter pr nautisk mil. Skroget er bra i både godt og dårlig vær. Det er lite bæring i skroget foran og det gjør at den tar bølger fint. Ulempen er at om mange tunge personer setter seg foran så tipper den veldig fremover (ser litt dumt ut). Mye gode lagringsrom og virker gjennomtenkt og solid. Regner med du prøver før du kjøper :-) Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 Søk på forumet her så finner du en del info om Navette..... Sitér dette innlegget Link to post
Alubaat Svart 4.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 Jeg har kjøpt en navette s565 2006 mod , denne har vært delvis under vann. motor har vært tømt for vann og byttet olje på verksted . (før jeg kjøpte båten) Alt av ledningsnett har jeg byttet ut inkludert startmotor. Har brukt den i kansje 20 timer og fikk da en fart på 41-42 knop (6200rpm) med original propell. (3*14*21) Men for noen uker siden kom en råde ut av blokken. ser på sotkanten i sylinderen at råden har vært bøyd lenge. (de har vell kanskje tørnet/startet motoren med litt vann i sylinder nr 4) har fått tak i blokk som jeg har fått borret og skal til å sette isammen nå. Vil tro at jeg må ha en annen propell nå i og med at jeg hadde 5mm mindre kompresjon på ene sylinderen. Grunnen til at denne båten har gått ned er en sprekk i "sluken" til selvlensingen, har laget nye i aluminium. De originale vil jeg faktisk tro er tatt fra et dusjkabinett. Legger ved et bilde av nytt og gammelt. Selvlensingen har ikke samme problem som jeg har sett på 540 modellen, det er rikelig med plass på 565. En annen sak jeg synes er litt rar er at motoren er skrudd rett i båten uten plate imellom, tilogmed bunnsmort mellom skrog og motor. Hva slags plate er å annbefale? Ellers har jeg ikke sett så mye av dårlig kvalitet, syns båten er bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.