Jump to content

Mercury 4T 3.5HK - Rar lyd rett etter start, "ny" motor for meg, hjelp?

Snusmumrikken

Recommended Posts

Hei!

Skaffet meg idag en Mercury 3.5HK 4T fra 2007 som ikke gikk, uvisst hvorfor.

Kjøpte den usett fra en/ei i området for noen hundrelapper. Motoren går lett rundt, var tømt for firetaktsolje. Fylte på litt firetaktsolje (som egentlig er beregnet til snøfrezer, men iflg. noen lokale så skulle ikke det være et problem overhodet.

Forgasseren rant over, så renset jeg den og fikk motor igang. Startet opp fint og rolig. Begynte å hyle etter et par sek, og da slo jeg av. 

Nå "tørrkjørte" jeg da jeg bare ville teste før jeg la håndkle inn for kvelden, men har noen tips til hylingen?

Bør jeg rense oljen og bytte til riktig olje? Evt. hvor kjøper jeg? Står at den skal romme 300ml/3dl. 

Har aldri hatt eller rørt en firetakter før, så har ingen peiling, he he.

På forhånd, takk! 

Motoren ser ganske grei ut, hva er en realistisk pris å selge den for, dersom den er tipp topp?

Redigert av Snusmumrikken (see edit history)

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

høres ut som at forgasser trenger en rens , kan feks være tilstoppet lavfartsdyse / passasje, disse småmotorene er ømfindlige for slikt

olje er uansett lurt å bytte, hvem vet når det er gjort sist

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...