Hjorten Startet 3.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2017 Hei, har i går kjøpt Baltic, etter å ha sett på ørten forskjellige så dukket plutselig en opp her i Stv som passet utmerket, bortsett fra at varmtvannsbereder er plassert innerrst i ene stikkøya,,, hvor skal denne stå originalt ? Kommentar fra moderator: Tittelen er redigert, var opprinnelig "v.v.berederen i Balic". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster. Normalt blir nye emner med mangelfull tittel flyttet hit. Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 3.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2017 Om det er en gammel Baltic er den ikke levert med VV originalt. utfordringen med plasseringen er at det ved lekkasje ikke er en smart vei for vannet å ta. Jeg har min i motorrommet med overtrykksventil ned i kjølen der det er lensepumpe kk Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 Baltic er produsert i over 1000 stk fra begynnelsen av 80 tallet plasseringen av bereder er avhengig av inredningsløsningen og årsmodell,for å kunne svare bør år oppgis Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 På nyere Balticer som har pentryet nede, sitter berederen nedi lasterommet på babord side i cockpit. På eldre modeller er de plassert fremst i motorrommet. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 Scand Baltic skrev 4 minutes ago: På eldre modeller er de plassert fremst i motorrommet. Jeg hadde en 84-modell, og der var den montert slik. Berederen var ganske smal, den så litt ut som en gammel koffert. Det er en utfordring å få plass til en moderne bereder med 220v akkurat der, så løsningen for mange har vært å ofre innerste delen av den ene stikkøya. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
furhan Svart 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 Jeg har en 88 modell og med pantryet nede. Hadde berederen fremst i motorrom, men flyttet den inn i lasterommet på babord side. Fint med god plass i motorrom! Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
Hjorten Svart 4.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 dette er en 83 modell, selger bekrefter at originalbereder satt i motorrom... Litt usikker på hva dere mener med "lasterommet på babord side" ser flere nevner det, Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 5.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2017 På din modell er pentryet oppe på babord side med stikkøye under. På modellene med pentry nede er det ikke stikkøye på babord side. Da får du plass til et ganske stort lasterom som bereder som oftest sitter i. Der var det på vår 99 mod. montert en 60 liter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.