Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Fantino skrev 31 minutes ago:

Leste alle readme-filene jeg fant, men slik jeg forstår det skal dette ikke være et behov på

Lighthouse. Tenkte jeg skulle få den i havn, og så hadde jeg et håp om ar jeg klarte å ta de andre direkte via WiFi. Så vidt jeg kan se er det kun P70 panel til autopilot som ikke har siste versjon. Prøver på nytt om noen timer :-)

Hva er en CRC-feil?

Bare en datateknisk terminologi. (Checksum error)

Litt forenklet; Hver fil har en signatur som sier hvor stor den skal være når den er riktig utpakket. Når da programmet under oppgraderingen sammenligner denne signaturen med hvor stor den fysiske fila er, så finner den i ditt tilfelle en uoverstemmelse mellom disse. Derfor får du feilmelding. Enklest er da, i ditt tilfelle siden du har flere brikker, en annen nyformatert brikke, ny nedlasting og ny utpakking så trenger du ikke feilsøke en masse. Kan også lønne seg å velge "løs ut" før du tar brikken ut av pc'en. Da unngår du at det er noen åpne filer mot brikken, som ofte resulterer i nevnte feilmelding.

Kjellg

Kjellg

Fantino skrev 30 minutes ago:

Leste alle readme-filene jeg fant, men slik jeg forstår det skal dette ikke være et behov på

Lighthouse. Tenkte jeg skulle få den i havn, og så hadde jeg et håp om ar jeg klarte å ta de andre direkte via WiFi. Så vidt jeg kan se er det kun P70 panel til autopilot som ikke har siste versjon. Prøver på nytt om noen timer :-)

Hva er en CRC-feil?

Bare en datateknisk terminologi. (Checksum error)

Litt forenklet; Hver fil har en signatur som sier hvor stor den skal være når den er riktig utpakket. Når da programmet under oppgraderingen sammenligner denne signaturen med hvor stor den fysiske fila er, så finner den i ditt tilfelle en uoverstemmelse mellom disse. Derfor får du feilmelding. Enklest er da, i ditt tilfelle siden du har flere brikker, en annen nyformatert brikke, ny nedlasting og ny utpakking så trenger du ikke feilsøke en masse. 

Kjellg

Kjellg

Fantino skrev 24 minutes ago:

Hva er en CRC-feil?

Bare en datateknisk terminologi. (Checksum)

Litt forenklet; Hver fil har en signatur som sier hvor stor den skal være når den er riktig utpakket. Når da programmet under oppgraderingen sammenligner denne signaturen med hvor stor den fysiske fila er, så finner den i ditt tilfelle en uoverstemmelse mellom disse. Derfor får du feilmelding. Enklest er da, i ditt tilfelle siden du har flere brikker, en annen nyformatert brikke, ny nedlasting og ny utpakking så trenger du ikke feilsøke en masse. 

• Create New...