Kjellg Svart 6.Juni.2017 Del på Facebook Svart 6.Juni.2017 (redigert) Er bare en CRC feil, så et eller annet har bare gått galt under nedlasting/utpakking eller feil på brikken. Ta en annen brikke og pakk ut på nytt. Ingen vits å begynne med en masse annen feilsøk. Du har lest gjennom readme fila, at du ikke må opp på en "mellom" oppgradering først, siden du har så gammel firmware? Redigert 6.Juni.2017 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 6.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2017 Leste alle readme-filene jeg fant, men slik jeg forstår det skal dette ikke være et behov på Lighthouse. Tenkte jeg skulle få den i havn, og så hadde jeg et håp om ar jeg klarte å ta de andre direkte via WiFi. Så vidt jeg kan se er det kun P70 panel til autopilot som ikke har siste versjon. Prøver på nytt om noen timer :-) Hva er en CRC-feil? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 6.Juni.2017 Del på Facebook Svart 6.Juni.2017 (redigert) Fantino skrev 31 minutes ago: Leste alle readme-filene jeg fant, men slik jeg forstår det skal dette ikke være et behov på Lighthouse. Tenkte jeg skulle få den i havn, og så hadde jeg et håp om ar jeg klarte å ta de andre direkte via WiFi. Så vidt jeg kan se er det kun P70 panel til autopilot som ikke har siste versjon. Prøver på nytt om noen timer :-) Hva er en CRC-feil? Bare en datateknisk terminologi. (Checksum error) Litt forenklet; Hver fil har en signatur som sier hvor stor den skal være når den er riktig utpakket. Når da programmet under oppgraderingen sammenligner denne signaturen med hvor stor den fysiske fila er, så finner den i ditt tilfelle en uoverstemmelse mellom disse. Derfor får du feilmelding. Enklest er da, i ditt tilfelle siden du har flere brikker, en annen nyformatert brikke, ny nedlasting og ny utpakking så trenger du ikke feilsøke en masse. Kan også lønne seg å velge "løs ut" før du tar brikken ut av pc'en. Da unngår du at det er noen åpne filer mot brikken, som ofte resulterer i nevnte feilmelding. Redigert 6.Juni.2017 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 6.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2017 Da reformatterte jeg kortet fra i går + ett ubrukt, via hhv Win 10 og SDFormatter. Resultat: alle fillene var korrupt denne gangen.. På begge kortene. Slik går nu dagan. Det nærmer seg at kartplotteren får nøye seg med yesterday's news. Grrrr Jeg lastet også ned zip-fila på nytt. Utpakking via Win10. Kan jo prøve et annet unzip-program men har lite tro på det. Evt enda et nytt minnekort. Får evt gå til lokal pusher og spørre om å få låne oppgraderingskort. Når jeg gidder.. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 6.Juni.2017 Del på Facebook Svart 6.Juni.2017 Har du formatert brikka med FAT filsystem ? Kanskje prøve å formatere fra command prompt som admin. FORMAT x:/FS:FAT (x=drive letter/bokstav for brikken) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 6.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2017 Ja, den ble formattert som FAT32 iht instruksjon en eller annen plass på Raymarine.com. Har egentlig mest tro på at den ikke liker SD-kortene mine. Kinavare... Funker fint i Arduino da. Så at kartbrikken var en Sandisk så da ser jeg om jeg får tak i det. Max 32 Gb så jeg det sto en plass. Trodde SDFormatter var det 'ultimate' verktøyet for formattering av SD-kort da det er gitt ut av 'SD'-foreningen som offisielt verktøy? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 8.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2017 Victory ✌️ Nytt Sandisk 16 Gb fra CO gjorde susen. Etterpå var det null problem å kople c125 opp på nett og sjekke for flere oppdateringer (var ikke nødvendig, var bare Lighthouse II samt 3.07 software til P70 som trengtes. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 8.Juni.2017 Del på Facebook Svart 8.Juni.2017 Flott at det løste seg :) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 8.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2017 Jepp. Takk for mange gode tips ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.