Karoline2309
Tok kjangsen på å bare lappe den for sesongen siden jeg allerede har punga ut for privat båtplass (og det i seg selv er en ganske stor utgift for en 25 år gammel student :p) Merka i fjor at den ligger veldig lavt i vannet bak så det er nok en del vann der. Type ser nesten ut som at båten skal synke når vi er 3 i den og den går ikke i plan. Tenkte det var pga tung motor og vurderte å henge noe tungt helt foran, men skjønner jo nå litt mer. Men med hullene lappa, vil det være farlig å kjøre den i sommer og evt ta ut skum til vinteren? Det er et ganske enormt prosjekt for meg siden jeg ikke har noe erfaring over hode med glassfiber utenom dette nå og jeg ikke akkurat har flust av folk som gidder å hjelpe til (enklere å få med folk på tur ja). Men jeg er nokså handy så med nok tid og enorme mengder youtubevideoer skal jeg få det til.
Et lite ekstra spørsmål til selve tettinga av hullene. Hadde pussa ned alt og klippa flotte biter av glassfiber, men når jeg fikk på epoxyresin så endte det opp med å strekke seg så det kom litt over malinga som var igjen i kantene. Var så lei da siden det hadde blåst opp til full storm og alt bare fløy rundt, så jeg lot det gå og tenkte å pusse litt mer utenfor det og legge på et lag til over. Er det innafor?
Kan ta bilder når jeg skal dit etterpå, men nå er det jo på no kladdete glassfiber. Legger ved bilde av hullene når jeg såvidt hadde starta å pusse. Det med brunt tok ikke inn/ut vann og det var jeg som "gravde litt" i det for å se om det var råttent under. Syntes ikke det så noe bra ut så tenkte det var greit å pleie det litt.
Og enda en ting. Kan noen forklare meg mysteriet med dreneringshullet i kummen bak? Er ikke det bare en invitasjon til vann inn i skummet? Mannen i havna sier det er sånn det skal være, men jeg klarer virkelig ikke se at det er godt for noe.