Audunsr Startet 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2017 (redigert) Hei. Det har nok vert tatt opp før dette, men jeg spør nå allikevel:) jeg har vert ( bank i bordet) forskånet for tjyvpakk på min båt, men det blir jo stjelt en del småmotorer og bensinkanner i ny og ned. Bensintyveri har jeg sikret meg mot. 115 hestern har motorlås og av uinnteresang årgang. 2007. Men jeg har vert å handlet inn flunke ny honda visp på 2,5 hk som jeg så gjerne skulle ha sikra så jeg slipper ta den hjem hver gang. Har jo hengelås i strammevinger og 10 mm wire til øyebolt i båten. Er det nok? Noen som har laget noe selv som fungerer? Jeg vil så gjerne beholde den selv uten å må lakkere den i grelle farger for å holde pakket unna. Noen? Redigert 4.Juni.2017 av Audunsr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 Det burde holde i massevis. Sikkert godtatt av forsikring også. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Audunsr Svart 4.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 (redigert) Joda. Men med kraftig tang så er jeg redd pakket stikker av med den. Skal se om jeg mekker meg noe flattgjern som jeg kan låse av motor med. En slags klave. Men da stikker de vel av med hele braketten. Skjønner jo at man aldri er helt trygg, men akter å stikke så mange kjepper i hjulene som mulig Redigert 4.Juni.2017 av Audunsr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 (redigert) En 2,5 hk representerer så små summer at jeg ikke hadde gjort meg ekstra bry med å ta med eller sikkre utover en lås. Jeg tror det er viktig å fokuserer på andre ting med båtlivet enn å få det delevis ødelagt med å hele tiden gå rundt å være redd for at noen stjeler motoren. Det kan jo selvølgelig skje men at det ikke skjer er vel antagelig det som kommer til å skje så hvorfor begymre seg unødig? Uten å vite vil jeg tro at en så liten motor heller ikke står veldig høyt på listen til øst europeiske bander Redigert 4.Juni.2017 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 Jeg hadde en flett ny 2,5 hk på rekka, låst med kjetting og hengelås. Fikk beholde den i 3-4 mnd. Nå har jeg byttet den med en eldgammel 2takt 2,5 hester uten gir, så den er nok av mindre verdi, men jeg tar den av og låser i ett av sturommene i tillegg når jeg er ferdig med turen. Denne har jeg fått ha i fred i årevis. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
sandman1 Svart 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 Oops. Stjeles det så små visper...? Der fikk jeg noe å tenke på... Da vi hadde hytte i Søgne, så drev det engang forbi en båt. Som vi fisket tak i og varslet politiet om. Hele akterspeilet var sagd i filler... Ingen motor... Sitér dette innlegget KnutS "It's dark and we're wearing sunglasses" Link to post
Too Much Svart 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 (redigert) Handler vel en del om hvor man ligger og hvor populær modellen er også, min 2008 2.5 Suzuki hang ulåst på rekka i hele fjor når jeg lå i videoovervåkning havn med båteiere som nabo. Min søster mistet 2 9,9 Yamaha fra en liten skjult havn uten vakt og ingen video. Den siste var sprayet skittengrå og begge var låst grundig men det hjalp ikke. Redigert 4.Juni.2017 av Too Much (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 Spiller ingen rolle hvordan den er sikret. De er såpass proff at de tar det uansett. Om de må skjærer bort halve båten så gjør de det også… dessverre Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Audunsr Svart 4.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 Nei det er ikke store summer. Betalte vel 5900 for denne honda bf2.5. Ikke den store kostnaden, men jeg vil gjerne beholde den selv. Kanskje like lurt å pelle den av å låse den inne kanskje. Har veldig bruk for denne vispen for å komme inn til enkelte strender. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 5.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2017 Kjøp en mercury eller evinrude, så får du ha den i fred. Ingen gidder å stjele de har du honda eller yamaha kan du bare takke deg selv Sitér dette innlegget Link to post
Fiskar Svart 8.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2017 Biltema har to typer bra låser. En som du låser motor fast i båten, den andre er stoffbekledd stålvaier som du låser både motor,båt til en fast gjenstand. Da blir det ivertfall litt mer styr å stjele den :-) Sitér dette innlegget Link to post
Santa_Claus Svart 8.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2017 (redigert) Kjøp deg en sparyboks med gul (eller annen skarp farge) og lakker motoren. Da tipper jeg at du også kan spare deg bryet med å låse. Redigert 8.Juni.2017 av Santa_Claus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 8.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2017 På motoren til dykkerklubbens store gummibåt brukte vi akkurat det Santa_Claus foreslår. Var en som hadde tilgang på reflekterende spray. Så jo lite pent ut, men var ingen som røret motoren til båten ble solgt en del år etter. Derimot forsvant det flere andre motorer i samme området. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.