Jump to content

Hvordan sikre meg mot tyveri av ny 2.5 hk utenbordsmotor?

Audunsr

Recommended Posts

Hei. 

Det har nok vert tatt opp før dette, men jeg spør nå allikevel:)

jeg har vert ( bank i bordet) forskånet for tjyvpakk på min båt, men det blir jo stjelt en del småmotorer

og bensinkanner i ny og ned. Bensintyveri har jeg sikret meg mot. 115 hestern har motorlås og av uinnteresang årgang. 2007. Men jeg har vert å handlet inn flunke ny honda visp på 2,5 hk som jeg så gjerne skulle ha sikra så jeg slipper ta den hjem hver gang. Har jo hengelås i strammevinger og 10 mm wire til øyebolt

i båten. Er det nok? Noen som har laget noe selv som fungerer? 

Jeg vil så gjerne beholde den selv uten å må lakkere den i grelle farger for å holde pakket unna. 

Noen?

Redigert av Audunsr (see edit history)

En 2,5 hk representerer så små summer at jeg ikke hadde gjort meg ekstra bry med å ta med eller sikkre utover en lås.
Jeg tror det er viktig å fokuserer på andre ting med båtlivet enn å få det delevis ødelagt med å hele tiden gå rundt å være redd for at noen stjeler motoren.
Det kan jo selvølgelig skje men at det ikke skjer er vel antagelig det som kommer til å skje så hvorfor begymre seg unødig?
Uten å vite vil jeg tro at en så liten motor heller ikke står veldig høyt på listen til øst europeiske bander

Redigert av pipe (see edit history)

Jeg hadde en flett ny 2,5 hk på rekka, låst med kjetting og hengelås.

Fikk beholde den i 3-4 mnd.

Nå har jeg byttet den med en eldgammel 2takt 2,5 hester uten gir, så den er nok av mindre verdi, men jeg tar den av og låser i ett av sturommene i tillegg når jeg er ferdig med turen.

Denne har jeg fått ha i fred i årevis.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Handler vel en del om hvor man ligger og hvor populær modellen er også, min 2008 2.5 Suzuki hang ulåst på rekka i hele fjor når jeg lå i videoovervåkning havn med båteiere som nabo.  Min søster mistet 2 9,9 Yamaha fra en liten skjult havn uten vakt og ingen video. Den siste var sprayet skittengrå og begge var låst grundig men det hjalp ikke.

Redigert av Too Much (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...