Jump to content

Ford 2704, hvordan koble kabler til oljetrykksføler?

mortya

Recommended Posts

Du må nesten forklare dette litt nærmere.

Er det fabrikk-marinisert motor, F-Sabb f.eks.?

Har motoren 2-polet elektrisk anlegg? Har du tegninger?

Er det 2 givere? Hvor på motoren sitter de?

hvor mange ledninger skal kobles til hver av dem?

Hva er den kabelen som er vist på bildet, ser ut som om den er ny og har en påstøpt del i enden?

Ofte er det 2st givere for oljetrykk og kjølevæske temp. 1st til tenningssentralen (alarm) og 1st til eksternt instrument som viser faktisk verdi. De sitter selvsagt i sammenheng med olje bunnpanne, olje påfylling eller olje filter. De for kjøletemp i direkte kontakt med kjølevannet. 

Det ser ut som den som er tilkoblet er oljetrykk for tenningssentralen, får du lys i oljelampen og templampen ved tenning på og de slukker når motor starter? Ikkje bra å kjøre uten overvåking på oljetrykk og motortemp.

Redigert av hentor (see edit history)

Denne motoren er ikke i båt, står i garasjen. Jeg som har klargjort ledninger på nederste bilde. Nederste bilde er rett over akselen ned til oljepumpen. Tror ingen av de er til kjølevann. Jeg er på leit etter giver til oljelampen, oljealarmen (er vel samme giver?) og oljetrykksmåleren. 

Takk for skjema. 

dakota skrev for 21 timer siden:

Hvis jeg ikke husker helt feil nå, er oljetrykket på venstre side av motoren. En minus på den ene polen og til instrumentet på den andre. Hvis den andre giveren står på høyresiden litt opp på blokka, er det mest sannsynlig turtallsgiver som er montert med uttak fra kamaksel. 2728 har ikke den muligheten. 

Takk, ja dette jeg kom frem til også.

Den andre er på høyre siden ja. 

Den på venstre kan jeg koble til oljelampa og oljetrykksmåleren? Eller må jeg ha en egen for lampa og evt alarmen?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...