Jump to content

Fjord 24 weekender, renner inn vann i luftinntak til motorrom

hentor

Recommended Posts

Har 4st luft inn-/uttak med vifte på 2st (tipper jeg, sikkert ikke vifte på alle). 2st bb og 2st sb, alle akter. De 2st for inntak står jo vendt med flaps slik at de snapperr luft ved fremdrift. Regner med at de for utlufting står vendt i motsatt retning, har aldri sjekket dette.

De har ingen flap i toppen slik at regnvann, også ved lett regn, legger seg i foringen og renner inn i båten, noe i slangen til motorrom og noe til stueplass under sittegruppe. 

Finnes det luftinntak med dekkende flap i toppen som begrenser/eliminerer dette?

Blir ikke pent om jeg skal mekke til noe..?

Hele delen er en "kasse" med vinklet rist, skal jo stå mot kjøreretning for innsug og fra kjøreretning for avsug. I kassen er det faste rørstusser i bunnen, er vel sjelden man skal oppover med rørene. Så langt alt veldig bra. Men den polerte syrefaste kassen har falsen i bunnen, dvs at vann som kommer innenfor risten renner ut av kassen innenfor skroget. En meget dårlig patent. Det er ikke jeg som har montert dette, ser originalt ut.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...