Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

Gratulerer med ny flott båt. Hadde selv valgt 350 V8 om forhandleren min hvor jeg har opplag og alt solgte Yamaha. De selger Suzuki så da har jeg 300hk og baugpropell, ankervinsj etc slik du har fått på.

Fornøyd med båten, som vi kjøpte ny i fjor, men i stedet for mer toppfart (får den opp i 47-48 knop GPS) savner jeg litt mer tyngde, varmtvannsdusj og litt mer plass innvendig. Så vi sikter på en større båt med innboard igjen om vi tør. Det jeg liker godt med 300hk Suzuki er at den ligger avslappet i 38-40 knop og bruker 60 liter pr time. Det blir lave 1,5 liter pr nautisk mil i 40 knop. Ikke verst faktisk. Tipper V8 har såpass moment at den bruker marginalt mer i samme fart, men mye mer i over 45 knop og når man gir på. Men forbruk er av akademisk interesse ;-)

Uansett tror jeg 350 V8 gir riktig tyngde i hekken og spennende å se hva slags toppfart du får. Den vil kanskje få bedre sjøegenskaper også? Savner egentlig ikke ytelser på 300hk, men en Marex med D6350 jeg hadde tidligere gikk raskere i plan enn 760t med 300hk Suzuki. Det har vel sikkert med momentet å gjøre.

Lingefan

Lingefan

Gratulerer med ny flott båt. Hadde selv valgt 350 V8 om forhandleren min hvor jeg har opplag og alt solgte Yamaha. De selger Suzuki så da har jeg 300hk og baugpropell, ankervinsj etc slik du har fått på.

Fornøyd med båten, som vi kjøpte ny i fjor, men i stedet for mer toppfart (får den opp i 47-48 knop GPS) savner jeg litt mer tyngde og litt mer plass innvendig. Så vi sikter på en større båt med innboard igjen om vi tør. Det jeg liker godt med 300hk Suzuki er at den ligger avslappet i 38-40 knop og bruker 60 liter pr time. Det blir lave 1,5 liter pr nautisk mil i 40 knop. Ikke verst faktisk. Tipper V8 har såpass moment at den bruker marginalt mer i samme fart, men mye mer i over 45 knop og når man gir på. Men forbruk er av akademisk interesse ;-)

Uansett tror jeg 350 V8 gir riktig tyngde i hekken og spennende å se hva slags toppfart du får. Den vil kanskje få bedre sjøegenskaper også? Savner egentlig ikke ytelser på 300hk, men en Marex med D6350 jeg hadde tidligere gikk raskere i plan enn 760t med 300hk Suzuki. Det har vel sikkert med momentet å gjøre.

Lingefan

Lingefan

Fornøyd med båten, som vi kjøpte ny i fjor, men i stedet for mer toppfart (får den opp i 47-48 knop GPS) savner jeg litt mer tyngde og litt mer plass innvendig. Så vi sikter på en større båt med innboard igjen om vi tør.

• Create New...