Jump to content

Edit History

VannTro

VannTro

Type båt har ingenting med hvor dyktige folk er, heller ikke størrelsen på den. Jeg har mang en gang sett både motorbåter og seilbåter av ymse størrelse gjøre mye rart ved tillegging.

Det som derimot er faktum er at en stor båt kan gjøre mer skade enn en liten og derfor settes nervene litt mer i høyspenn om man ser en stor båt hvor det tydelig er problemer.

Det blir også lagt mye lettere merke til om en stor båt skulle gjøre noe galt. Når det er sagt, vil en stor båt være enklere å manøvrere da alt går roligere for seg og båten ikke reagerer så brått på manøvrering. Typen "Narvestad" i havnen har jeg vel kanskje sett, men jeg setter det på kontoen "vil det beste for andre" og setter mer pris på en "Narvestad" :thumbsup: i havnen, enn en masse folk som ikke rører en eneste finger ! 

La oss ikke komme dit at folk ikke tørr å hjelpe til, i frykt for å bli sett på som en "Narvestad" !

VannTro

VannTro

Type båt har ingenting med hvor dyktige folk er, heller ikke størrelsen på den. Jeg har mang en gang sett både motorbåter og seilbåter av ymse størrelse gjøre mye rart ved tillegging.

Det som derimot er faktum er at en stor båt kan gjøre mer skade enn en liten og derfor settes nervene litt mer i høyspenn om man ser en stor båt hvor det tydelig er problemer.

Det blir også lagt mye lettere merke til om en stor båt skulle gjøre noe galt. Når det er sagt, vil en stor båt være enklere å manøvrere da alt går roligere for seg og båten ikke reagerer så brått på manøvrering. Typen "Narvestad" i havnen har jeg vel kanskje sett, men jeg setter det på kontoen "vil det beste for andre" og setter heller pris på en "Narvestad" :thumbsup: enn masse folk som ikke rører en eneste finger ! 

• Create New...