AJ82 Startet 4.Juni.2017 Del på Facebook Startet 4.Juni.2017 Da ble det ny båt igjen, 3. på ett år. Men etter at det kom et nytt familiemedlem i våres fant vi ut at vi "måtte" gå fra daycruiser og få oss en skikkelig turbåt. Ble også såpass solgt på båtlivet i fjor at vi var ganske bestemte på at vi ville ha en båt for lengre turer nå. Etter å ha vært på Finn 10 ganger og dagen i hele vinter og diverse utflukter for å se på båter fant vi til slutt en 5 min hjemmefra. Endelig en båt som fungerer både med takhøyde og soveplass for oss som rundt 1.90. Etter å ha sett på Inter var det ingen vei tilbake, plutselig føltes de andre alternativene små. Denne har god takhøyde hele veien, soveplassene er både brede og lange og liker kvalitetsfølelsen i den. At det i tillegg var snakk om aksling og en 222hk Yanmar med bare 400 timer var enda et pluss :) Båten har kun hatt en eier siden ny, med unntak av i fjor. Da ble båten flyttet fra Østfold til Telemark, men grunnet en kone som ikke likte sjølivet ble den lagt ut for salg igjen. Heldigvis har den også denne sommeren fått bra med stell. Båten, eller Tulla 2 som første eier har kalt den, blir lagt på vannet tirsdag og løpende oppdateringer vil komme. Den bærer preg av meget bra vedlikehold, så blir nok små justeringer i første omgang, samt å holde den like strøken. Av "større" ting jeg vurderer først er å kle om interiør til Niroxx type stoff, samt forlenge badeplattform og legge teak på den. Ellers er det bare planlagt stell og kos :) Tar gjerne imot tips og kommentarer. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 4.Juni.2017 Del på Facebook Svart 4.Juni.2017 Gratulerer med flott båt? Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 4.Juni.2017 Del på Facebook Svart 4.Juni.2017 Dette blir bra Andrè !! Personlig synes jeg denne er kjekkere enn en Baltic, her får du døra ut bak, pentry ute og stor stikk. Blir noen hakk mer komfort for dere 4, enn tidligere daycruisere når vi skal på ferie i sommer ;) Liker motoren din Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Fyrlykten Svart 4.Juni.2017 Del på Facebook Svart 4.Juni.2017 Gratulerer med ny flott båt Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
AJ82 Svart 6.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2017 Da var båten på vannet Rakk akkurat å få den på plass før regnet kom. Stor takk til blue moon for all hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
AJ82 Svart 6.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2017 boble65 skrev On 4.6.2017 at 22.32: Gratulerer med flott båt? Fyrlykten skrev On 5.6.2017 at 0.51: Gratulerer med ny flott båt Takk, takk Blir forhåpentligvis en bra sommer. Første tur ga ihvertfall et bra inntrykk. A.J. Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 6.Juni.2017 Del på Facebook Svart 6.Juni.2017 Se der ja endelig i sitt rette element, kos deg Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
AJ82 Svart 10.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2017 Da var første tur unnagjort. Blitt litt bedre kjent med båten. Sålangt er jeg veldig fornøyd A.J. Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 11.Juni.2017 Del på Facebook Svart 11.Juni.2017 Grattis med båten! Ser ut til å kunne gi mye sjøglede den der :-) mvh Arne L Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
AJ82 Svart 17.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2017 Båten innfrir fortsatt. Det samme gjør skjærgården i Bamble :) Første overnattingstur og alt fungerer perfekt. A.J. Sitér dette innlegget Link to post
AJ82 Svart 24.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2017 Ferien er i gang og det har allerede blitt en uke i skjærgården mellom Langesund og Kragerø. Igang med uke 2 nå. Ser for meg at vi går enda litt lenger sør mot Risør i løpet av de neste dagene. Sitér dette innlegget Link to post
AJ82 Svart 24.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2017 Kveld i Skutevikkilen nå ? Sitér dette innlegget Link to post
Tropic1 Svart 24.Juli.2017 Del på Facebook Svart 24.Juli.2017 Akkurat der du ligger dro jeg fra istad Flott plass og flott båt Nå har vi havnet i travle Kragerø for å bunkre litt. Sitér dette innlegget Link to post
AJ82 Svart 24.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2017 Hehe, verden er ikke stor Fint sted og mer barnevennlig enn f. eks, Langøykilen. Hvordan er det med plass i "byen"? Vurderer et par dager på Lovisenberg, før vi drar mot Risør. A.J. Sitér dette innlegget Link to post
Tropic1 Svart 25.Juli.2017 Del på Facebook Svart 25.Juli.2017 Her i Kragerø er det ganske båtsomt;) Men er endel som dro i formiddag og nye kom inn. Noen få utsftinger utover dagen også. Nå virker det fullt. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 Grattis med ny båt. Ser jo veldig bra ut den der ? Sitér dette innlegget Link to post
AJ82 Svart 28.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2017 Roger og Olina skrev On 26.7.2017 at 7.58: Grattis med ny båt. Ser jo veldig bra ut den der ? Takk, takk :) Veldig fornøyd. Et lite bilde fra Lovisenberg idag. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 30.Juli.2017 Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Hvordan er drivstofforbruk så langt? Det er et stort tema hos oss når vi ser etter ny båt. Er ganske bortskjemt med ca. 6-8 lt/time på en 24 fots med 125 hk diesel og en marsjfart på 8-10 knop. Må regner med mye mer forbruk når vi går opp i både i størrelse og fart på ny båt men 40 – 50 liter/timer er langt over min smertegrense. Er forresten veldig keen på Inter 9000 nå. Ser ut til å være midt i blinken for oss. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
AJ82 Svart 30.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 (redigert) Vet ærlig talt ikke forbruk, annet enn at det ikke er mye... Har kjørt rundt 45 timer og fylt 145 liter for å fylle tanken igjen. Begynte nok ikke sesongen med helt full tank heller. Har da vært mye kosekjøring i rundt 7 knop. A.J. Redigert 30.Juli.2017 av AJ82 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
AJ82 Svart 3.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2017 Da har vi kjøpt en nye skikkelige overmadrasser til alle sengeplasser. Kommer til å sove som et barn :) Har også fått og akseptert et tilbud om å trekke om stoler og puter i Niroxx etter sesongen. Må bare bestemme meg for om det blir grå eller antrasitt, og evt om jeg skal ha sømmer og piping i andre nyanser. På fargeprøvene jeg har mottatt virker det som gråfargen har veldig mye grønt i seg, så heller mot antrasitt som hovedfarge. Legger ved et par bilder av interiøret slik det er idag. Hvit sky, med blå piping. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 3.August.2017 Del på Facebook Svart 3.August.2017 PiperBill skrev On 30.7.2017 at 12.18: Hvordan er drivstofforbruk så langt? Det er et stort tema hos oss når vi ser etter ny båt. Er ganske bortskjemt med ca. 6-8 lt/time på en 24 fots med 125 hk diesel og en marsjfart på 8-10 knop. Må regner med mye mer forbruk når vi går opp i både i størrelse og fart på ny båt men 40 – 50 liter/timer er langt over min smertegrense. Er forresten veldig keen på Inter 9000 nå. Ser ut til å være midt i blinken for oss. Vår første båt var en gammel Scand Baltic med en 97 modell KAMD42 motor på 218 hk. Jeg var helt uten erfaring, og selvsagt veldig spent på hvor mye diesel vi kom til å bruke. Man hadde jo hørt om hvor dyrt det var med båt... Erfaringen var at vi ikke tenkte særlig over det. Gikk nok en god del i kosefart, men også en del i 18-20 knop. Etter to år byttet vi til nåværende båt på 35 fot. Veldig spent igjen, selvsagt, men vi går nok enda mer i kosefart (7 knop) nå enn det vi gjorde med Balticen. Jeg har aldri målt veldig nøyaktig, men jeg har et eksempel med nåværende båt: Vi fylte tankene i Utgårdskilen på Hvaler og dro på to ukers tur til Sverige. Snudde ved Grundsund. På hjemtur fylte vi i Utgårdskilen igjen, og da regnet jeg i det minste ut hva vi hadde brukt i timen. Utseilt distanse husker jeg ikke, men jeg har det i loggen et sted. Uansett; denne turen med blandet kjøring, dog sjelden i plan, utgjorde 12 l/t i forbruk. Båten veier nok drøye 7 tonn ferielastet. En motor på aksling Poenget mitt er at du i veldig stor grad styrer forbruket selv. Du kan jo bruke så mye drivstoff som helst hvis ferden alltid går i plan, og du flytter deg hele tiden. Lykke til i jakten på ny båt! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
AJ82 Svart 19.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2017 Begynner å bli rolig utpå nå :) Ikke like kamp om bryggeplassene ihvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
tangkvast Svart 19.August.2017 Del på Facebook Svart 19.August.2017 On 3.8.2017 at 6:30 PM, AJ82 said: Da har vi kjøpt en nye skikkelige overmadrasser til alle sengeplasser. Kommer til å sove som et barn :) Har også fått og akseptert et tilbud om å trekke om stoler og puter i Niroxx etter sesongen. Må bare bestemme meg for om det blir grå eller antrasitt, og evt om jeg skal ha sømmer og piping i andre nyanser. På fargeprøvene jeg har mottatt virker det som gråfargen har veldig mye grønt i seg, så heller mot antrasitt som hovedfarge. Legger ved et par bilder av interiøret slik det er idag. Hvit sky, med blå piping. Flott båt dere har fått dere. Har lenge ønsket meg en Inter 9300 selv. Det er bare å nyte de fine dagene vi har igjen før høsten kommer for fullt. Er det lov å spørre sånn ca. hvor mye du må ut med for å trekke om putene? Har selv en båt der vi vurderer å få trukket om, men er ikke helt bestemt ennå. Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 19.August.2017 Del på Facebook Svart 19.August.2017 Jeg har en Ramin 30, ikke store forskjell til Inter 9000. Fikk nye puter for 23.000. Dette inkl nye fører og passasjerstol. Var et firma på sørlandet som lagde de. Tror de lager puter til de fleste båtene som lages der nede. Husker ikke navnet i frten. Fikk solgt de gamle skaiputene for noen tusenlapper. Sitér dette innlegget Link to post
AJ82 Svart 20.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2017 Fått priser på alt mellom 20 og 30k. Sikkert mulig å få det rimeligere også, men da med et annet stoff. Niroxx koster litt. A.J. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.