Snusmumrikken Startet 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2017 Hei! Ble et spontankjøp gjort idag. Ble kjøp av en Evinrude 90HK fra 2010. Kun kjørt i underkant av 140 timer i ferskvann. Motor har vært på service og gjort masse med. Den ble solgt som at den trenger service/rep. Karen hadde sendt den inn på "old school" verksted, dvs. ikke en autorisert Evinrude forhandler. De har ikke funnet problemer. Motoren sviver nå bare på to sylindre.. Er det mest sannsynlig en fuel injector som har failet? Noen som vet hvordan teste, evt bytte dette? Regner at man må inn på verksted? Vi er godt vandt med verktøy og skruing, men kun på forgassertotakter motorer. Jeg tenker at jeg må sjekke komp, så gnist på alle pluggene (er visst gjort og de er bra) så personlig etter å ha lest på nettet, så tror jeg at en injector har failet/blitt defekt, og må byttes. Kan man bruke injectoren fra de andre sylindrene for å teste evt? Hva er pris for å få byttet slikt? Andre tips'n tricks mottas med stor takknemlighet! Blir en ny "verden" for meg. Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
ivar Svart 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 hehe, hvor mange motorer har det blitt det siste året? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Snusmumrikken Svart 4.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 Dette er kun nummer tre, i år. Alle kjøpene (så langt iallefall), har jeg gått i pluss med stor margin, så slo til igjen. Ble båt, motor og henger til en lav sum. Så selger jeg Alicraften m/ henger og motor når jeg får denne fikset. Må også få solgt Ranaen. He he. Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
ivar Svart 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 hvaslags båt ble det nå da? .. og du må jo bare prøve 90hk på ranaen før du selger Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Snusmumrikken Svart 4.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 (redigert) Ble en Shetland 570. Ikke sikkert jeg beholder båten, men ble visst renovert for 7 år siden, så virker den fristende, selv om den ikke akkurat ser noe særlig ut.. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=97746306 Nyere kalesje osv. Ganske bra stand ser det ut som. :-) Fordelen med denne, er at den har nyere kalesje, er ferdig, fint stand (til å være en eldre dame) og alt er "ferdig". Alicraften er et lettere oppussingsobjekt. Har du hørt noe om Shetland, greie båter? Redigert 4.Juni.2017 av Snusmumrikken (see edit history) Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
ivar Svart 4.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2017 ikke den store kjennskapen til shetland, men den blir temmelig lik ali-craften i størrelse og innredning Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Snusmumrikken Svart 8.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2017 Renset alle injectorene, byttet den øverste med en "ny" (dvs overhalt). Justert alt av innstillinger samt oppdatert programvaren til den seneste versjonen. Bensinpumpen og gasspsjeldføler var byttet av amatørverkstedet, og for en pris på det.. Men var jo byttet før vi fikk motor. Nå starter motor og sviver som om den er ny. Var som en ny motor sa han, under 150 timer og ferskvannskjølt, er jo en drøm. Han byttet nylig ut en 250HK E-TEC som hadde gått 2500 timer (Taxibåt mener jeg han nevnte) til nyere, bare pga. rutine. Så tror at disse motorene er gode som gull. Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.