Trond-Ove
Hei er ny her, men rett på sak :-) Har en tresnekke med en 31 hk arona disel motor, den har tatt vann inn rundt hylsen men har ikke hatt problemer med å holde vannet unna med lensepompe (gar ca 30sek hvert 15min.. Hadde den på en offentlig gjestebrygge over natten da jeg kom neste morgen var det vann helt fram til bauen og motoren stod under vann opp til dynamo som er montert i topen av motor startmotoren stod også under vann. Fikk kjapt dradd fram et full ladet reservebatt som altig ligger i båten og tre nye lensepumper 60 liter pr. min halvtime senere var båtten fulstendig lenset. Pumpet motoren for vann ca 2L til det kom kun svart olje.. Sjekket båtens batteri pakker som hadde kun fått vann til midt på så polene var aldrig under vann og alle 3 var 13V.. Stusset litt men bestempte meg for å vri tenningen og til min store glede startet den på første 2 sekunder som den altid gjør.. Kjørte hjem og la til bryggen min... :-) Men det jeg lurer på nå hva må/bør jeg gjøre ? Skifte olje og filtre? Mvh hell i uhell :-)
P.S fandt ut hvorfor pumpene ikke hadde gått noen hadde dradd ut ledningen fra koblingsboksen da plussen hang og slang.. Det siste jeg altid gjør før forlater båten er å sjekke om pumer går som de skall og i går var ikke et untak fra regelen... Er litt forbanna skulle hatt kamera på båten så skulle vedkommende fått en sjøhaling...