Trond-Ove
Hei igjen godt folk :-) Skrudde ut starter og la den i kokende vann en times tid der etter satt jeg den oppreist i en bøtte og fylte vann til den var akkurat helt dekket og tømte en halvliter hvit edikk oppi og der har den kost seg siden i går (stinker dritt) tenker å skylle den i morgen og legge den til tørk og håper den fortsatt virker i mange år til. Har spylt og steam vasket motoren byttet filter og olje. Montert den gamle startmotor og kjørt båten god og varm :-) Installerte 2 lensepomper til en i hytten og en under styrhus. båten er vanligvis tør bortsett fra akter der det lekker rundt hylsen. Båten lå på land i ett år sjøsatte den for ca to måndersiden da lakk den i overkant av propellhylsen en uke senere stoppet det og båten tokk ikke inn vann idetheletatt. tok den ut på en tur og dagen etter lakk det fra bunnen av hylsen. Siden den nå er ferdig trutnet må jeg nok finne på noe lurt. Tenker å prøve å maure den med fin sagspon jeg sammler mens jeg bygger ferdig innmaten, og se om det minsker. Må sikker gjøres gentatte ganger og til slutt banke inn noe tjære drev der jeg kan. Noen som har hatt erfaringer med å maure noen sier det er siste utvei for å få litt ekstra tid av sesongen? Saltvanne har også slått ut endel av elektronikken som ekkolod og vhf håper det kun er sikkringene har ikke hatt tid til å sjekke det enda. Takk igjen for mange gode råd