Jump to content

Edit History

Bertramsen

Bertramsen

Min mening er at det ikke skal klunke når du setter et volvo-drev i gir, og hvis det gjør det så er det et tegn på begynnende slitasje på den siden av konen. Jeg mener det skal gå i gir i løpet av et kvart sekunds sluring mens du hører turtallet synke. Smooth og pent. Min erfaring er at har det først begynt å klunke, så blir det bare værre og værre helt til det tilslutt dundrer til i hele akterspeilet når du setter i gir. Man skal være kontant når man girer i båt, for å ikke slure mer enn konen skal gjøre selv og dermed slite den unødig. Akterover begynner ofte først å klunke mener jeg, fordi mange har tendens til ikke å være like kontant når de drar en spak bakover som når de dytter den forover. Jeg tror at denne "gir kontant-regelen" er opphavet til myten om at det skal smelle i volvo-drev når man girer.

Bertramsen

Bertramsen

Min mening er at det ikke skal klunke når du setter et volvo-drev i gir, og hvis det gjør det så er det et tegn på begynnende slitasje på den siden av konen. Jeg mener det skal gå i gir i løpet av et kvart sekunds sluring mens du hører turtallet synke. Smooth og pent. Min erfaring er at har det først begynt å klunke, så blir det bare værre og værre helt til det tilslutt dundrer til i hele akterspeilet når du setter i gir. Man skal være kontant når man girer i båt, for å ikke slure mer enn konen skal gjøre selv og dermed slite den unødig. Akterover begynner ofte først å klunke mener jeg, fordi mange har tendens til ikke å være like kontant når drar en spak bakover som når de dytter den forover. Jeg tror at denne "gir kontant-regelen" er opphavet til myten om at det skal smelle i volvo-drev når man girer.

• Create New...