Jump to content

Edit History

SøndreSvaberg

SøndreSvaberg

Dette kommer jo VELDIG an på forholdene rundt.

Hvor tung er snekka?

Hva slags henger bruker du?

Jeg har gjort denne øvelsen med liten 14-fotsbåt og liten opplagshenger med tipp (3 ruller som kan tippes ned).

Da kobles hengeren fri fra bil, plasserer hengeren foran båten (uten å koble inn brekk e.l.), kobler slepekrok i båt og sveiver båten opp. Dvs båten blir stående igjen og hengeren skviser seg inn under båten. Justeringer av henger bør gjøres på mål mtp vinkel på støttehjul m.m.

SøndreSvaberg

SøndreSvaberg

Hvor tung er snekka?

Jeg har gjort denne øvelsen med liten 14-fotsbåt og liten opplagshenger med tipp (3 ruller som kan tippes ned).

Da kobles hengeren fri fra bil, plasserer hengeren foran båten (uten å koble inn brekk e.l.), kobler slepekrok i båt og sveiver båten opp. Dvs båten blir stående igjen og hengeren blir "slukt" av båten. Justeringer av henger bør gjøres på mål mtp vinkel på støttehjul m.m.

SøndreSvaberg

SøndreSvaberg

Hvor tung er snekka?

Da kobles hengeren fri fra bil, plasserer hengeren foran båten (uten å koble inn brekk e.l.), kobler slepekrok i båt og sveiver båten opp. Dvs båten blir stående igjen og hengeren "sluker" båten. Justeringer av henger bør gjøres på mål mtp vinkel på støttehjul m.m.

• Create New...